Hoppa till innehåll

Hemkunskaps Läxa


Distinction

Rekommendera inlägg

Okej, nu sitter jag här kvällen och har glömt bort hela min hemkunskaps läxa under lovet...

 

Läxan handlar om att man ska skriva, nästa lite som en historia, en intervju...alltså inte punkt form... om hur det var på swinna förföreldrars tid, alltså t.ex hade dem mikrovågsugnar.. vad har vi nu, som de inte hade då.

 

osv osv... men har inte skrivit ett skit.

 

Kalla det fusk vad ni nu vill men snälla kan någon skriva en sådan "uppsats" åt mig :x...

 

Vet att man inte ska fuska eller liknande men SNÄÄLA x_X..

 

 

Så här står det på pappret:

 

Bostaden förr och nu.

Intervjua mor- eller farföräldrar hur deras bostadsstandard var då de var lika gamla som Du är nu.

 

 

Kan någon snabbt skriva något liknande?

 

Delvis att jag inte vill är för att jag inte kan... det bor långt utanför Sverige... det gick åkså att fråga föreldrar i nödfall men hur lätt är det när de är på smekmånad i Florida o_o...

 

Tackar i förväg om någon orkar göra detta åt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får berätta för din lärare så som det är. Be om att få göra uppgiften när din mor och far eller övriga släktingar är tillgängliga.

 

Vore en sak om du ber om tips angående något, men att be någon göra din läxa? Nej du, så fungerar det inte.

SadFace... har redan sagt det så många gånger.. Unrar vad han komemr säga, men men.. annars hittar jag på något tillslut ._.

 

När det kommer till tips. snälla nämn någonting man inte hade på sina mor, -farföräldrars tid?

 

Vilket är ungefär... 50-90 år sedan :/?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SadFace... har redan sagt det så många gånger.. Unrar vad han komemr säga, men men.. annars hittar jag på något tillslut ._.

 

När det kommer till tips. snälla nämn någonting man inte hade på sina mor, -farföräldrars tid?

 

Vilket är ungefär... 50-90 år sedan :/?

Ja, inte fan hade dem en mikrovågsugn då.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ditt egna ansvar att komma ihåg läxorna.

Kan erkänna att jag också glömmer läxor på lovet, men att sedan be andra göra läxan åt dig förstår jag inte.

 

Men sätt dig någon middag och fråga dina föräldrar hur det var på deras tid som ett helt vanligt samtal.

Samtidigt ställer du frågor och sammanfattar som i: "Så det var så att...", för då lär du även komma ihåg.

Du kommer då ha två olika sätt att komma ihåg det om sägs, munnen och öronen.

Du kan även försöka spela in samtalet lite diskret på modilen, tex lägga den på matbordet och fråga efter en stund, och sedan lyssna igenom det och gå efter det.

Ju fler metoder du använder detso lättare är det att komma ihåg.

Detta kan du även använda om du ska läsa igenom en läxa som ni har fått i en bok eller något.

Läser du högt så använder du tre metoder, ögonen som ser texten, munnen som pratar och öronen som fångar upp ljudet.

Ett annat sätt är även att skriva ner på papper för då kommer du även att komma ihåg i handleden.

 

Skriv sedan ner det du har kommit ihåg på datorn eller papper och lämna in till läraren.

 

Detta kan ju även variera från person till person, vad vet jag?

Men det är väldigt effektivt för mig iallafall.

 

EDIT: Missuppfattade din fråga men använde gärna tipset endå :P

Annars kan du ju söka på internet, och dra slutsatser därifrån

Redigerat av Majvor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...