lolkfezt Skrivet 4 Mars 2011 Rapport Skrivet 4 Mars 2011 Okey, grejen är det att jag ska uppgradera min dator nu till sommaren. Just nu sitter jag på ett moderkort med socket 1156, och det jag undrar är ifall det är värt att köpa en sådan här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=492766 Anledningen till att jag inte vill köpa ett nytt moderkort är för att spara mig en massa arbete. Citera
CeZ Skrivet 4 Mars 2011 Rapport Skrivet 4 Mars 2011 (redigerat) För det där priset får du ju ett SB moderkort och en rätt okej i5'a, så jag säger nej. Dessutom lär priserna sjunkit ytterliggare tills sommaren, inte omöjligt att du kommer kunna pressa in en K-modell. Redigerat 4 Mars 2011 av Collez Citera
lolkfezt Skrivet 4 Mars 2011 Författare Rapport Skrivet 4 Mars 2011 // Vad Collez sa.Jätteviktigt inlägg där!! Collez: Okey, men kommer detta prestera lika bra som i7:an dårå? Citera
CeZ Skrivet 4 Mars 2011 Rapport Skrivet 4 Mars 2011 (redigerat) Som du ser så ska en oklockad 2500K vara ungefär lika bra som en i7 870, helt sinnessjukt är att du kan klocka den upp till 980X's nivå som är socket 1366's värstingprocessor... Redigerat 4 Mars 2011 av Collez Citera
lolkfezt Skrivet 4 Mars 2011 Författare Rapport Skrivet 4 Mars 2011 Okey, tack så mycket. Då vet jag! :) Citera
Distinction Skrivet 5 Mars 2011 Rapport Skrivet 5 Mars 2011 Jätteviktigt inlägg där!!Sådana inlägg kan hjälpa ganska mycket om personen som frågar ser mycket på vilken majoritet som är högst, och där med går efter högsta majoritet. I det hela så sa jag att jag håller med Collez och tycker du bör göra vad han sa. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.