Hoppa till innehåll

Fläktar

lonnblads

Rekommendera inlägg

• Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Är du säker på att den är tystare det är lite högre dB på den en på den vi snackade om.

Ja, har tyvärr inte hört dom men dom sägs vara väldigt tysta dom också. Enligt dom som kan det här med ljudnivå ska man inte alltid lita på vad fläktföretagen säger om ljudnivåer eftersom företagen mäter i olika bra isolerade rum, med olika mätarutrustning och närmare/längre bort från fläkten. Kolla bara på recensionerna istället, verkar som majoriteten är väldigt nöjda med ljudnivån även på den med 1450 rpm.

Att tänka på är också att fläktar gör olika typer av ljud, vissa hör man tickande i, andra piper högfrekvent medans dom lite bättre bara "susar" vilket är betydligt skönare ljud.

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är du säker på att den är tystare det är lite högre dB på den en på den vi snackade om.

Det är en väldigt liten skillnad på ljudet, så den kommer höras lite mer, fast inte för högt.

Säger Collez det så är det sant O_O... Det har jag lärt mig...
Haha.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja Fuska :)

Nu efter att jag har köpt nya delar så tycker jag att min processor kylare låter som ett bombnedslag.

Skulle gärna vilja ha lite tips på vilken som är tystast och mest effektiv :)

Budget Max 300 kronor :lol:

// Headsprayer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad har du för processor till att börja med? Den ser ut att fungera rätt bra tycker jag, någon hade ju en fyrkärnig Phenom II uppe i 4 Ghz med den där. I och för sig gick den då ganska varmt, men ändå. Ska du heller inte överklocka så duger den nog alla gånger.

EDIT:

Kör en Phenom II x6 1055t i ett ganska lågventillerat chassi. Går aldrig över 46 grader under Prime95 torture test i 3,5 GHz

Så den verkar gått kunna kyla en del. En av marknadens bästa kylpastor ingår också (Arctic Cooling MX-2).

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, CM 212an är en väldigt prisvärd processorkylare, har du en liten datorlåda bör du dock mäta avståndet ifrån toppen av processorn mot sidan på chassit så du ser ifall du har nog med plats. Den är 159mm hög enligt inet.

Scythe GT fläktarna är också de absolut bästa 120mm fläktarna du kan få tag på. I luftflöde/prestanda. Har en Scythe GT 1850 fläkt på processorkylaren. Flyttar mycket luft och gör det tyst, låter dock när den varvar över 70% men den flyttar trots allt luft därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...