Intense Skrivet 10 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2011 (redigerat) Okej. Vi beställde nytt modem för ett tag sedan, vi fick 2 dosor, en som man pluggar in i telefon-jacket, och en som man kopplar in i antenn-uttaget. Det funkade som det skulle, man kunde ansluta till det osv. Men nu så har det hänt något. Typ varannan minut så droppar internet. Inte hela internet, trådlösa funkar fortfarande. Men på min stationära som jag har dragit en nätverkskabel till modemet, slutar att fungera. Man kommer inte ut på hemsidor, men Skype, Spotify osv funkar helt normalt. Sen om man väntar i någon minut så kör det igång igen, sen droppar det. Och ibland så får man upp den den fantastiska "IP Konflikt"-rutan. Jag har redan testat att ge datorn en statisk IP, men det funkade inte. Jag börjar bli jävligt irriterad på detta. Redigerat 10 Mars 2011 av WiipoD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 10 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2011 (redigerat) Testa med aftonbladet.se. Testa det alltså på det "internet" som inte fungerar. Skriv först in detta i adressfältet = http://www.aftonbladet.se Fungerar det? Sen öppnar du en ny flik, och skriver in detta i adressfältet = 192.71.238.76/ Fungerar det? Om det fungerar med att skriva in IPadressen till aftonbladet men inte själva riktiga adressen, så kan man anta att det finns några problem på det viset, så testa det och sedan svarar du om båda fungerar eller bara ip't :). Redigerat 10 Mars 2011 av 3FJSKFJSKGJES Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrFr3drik Skrivet 10 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2011 Har du din nätverkssladd inkopplad till en router som sedan är inkopplad till modemet eller ingen router? Jag hade ett liknande problem förut men jag uppdaterade firmware och ändrade lite inställningar i routern och sen funkade det klockrent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Intense Skrivet 10 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2011 3FJSKFJSKGJES: När internet väl droppar så funkar varken IPn eller Adressen. MrFr3drik: Jag har kopplat in nätverkssladden i ett modem/router, som i sin tur är ansluten med en till nätverkssladd till dosan i antenn-utaget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.