CeZ Skrivet 10 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2011 Har alltid kört utan musmatta och bara använt bordet eftersom det har funkat bra för mig, men nu börjar mitt bord bli utnött på vissa ställen och det påverkar min mus negativt (hoppar runt, etc..) så jag tänkte att det var dags att köpa en. Har tyvärr ingen koll alls på musmattor så jag tänkte höra ifall någon vet en hård musmatta som är av hyfsad kvalité och pris? Finns den på Inet så är det ett plus. ;) Kan tillägga att jag en gång spelade på en musmatta som var i plastliknande material men som hade en fin, lite skrovlig yta som jag tyckte väldigt mycket om, så något liknande hade varit bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 10 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2011 Storlek? Jag spelar en väldigt massa, och använder låg sens så jag kör på en SteelSeries Qck+ ( http://www.inet.se/artikel/6900915/steelseries-qck-musmatta ) Den finns även i mindre storlekar om du så önskar. Ivarjefall så är jag sjukt nöjd med den, absolut bästa musmattan jag har haft. Glider helperfekt osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 10 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2011 (redigerat) Hur är den i ytan då, hård eller "tygig" så att säga? Har egentligen inte så stor yta på bredden (kan mäta senare), längden är mer viktig i så fall, tycker det är otroligt störande ifall inte handen och musen är på samma yta. Kan vara värt att tillägga att jag har optisk mus. Redigerat 10 Mars 2011 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 10 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2011 Håller med Lolkfezt, en väldigt prisvärd matta. Har för mig den var lite "tygig", tyckte jag iaf när jag var hemma hos en kompis som hade den. Och typ alla möss fungerar på den. inga problem med det. Ett köp! om jag vorre du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrFr3drik Skrivet 10 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2011 Jag ska köpa en Vespula Musmatta. Jag har en med sån där silikongrej nu och det är väldigt skönt och man kan sitta väldigt länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Angelo Skrivet 11 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2011 Den där steelseries mattan är skön och prisvärd. Ja den är "tygig" men den är jävligt go och fungerar bra till alla möss. Finns att köpa mindre storlekar med. Men om du köper en sådan kommer du att bli nöjd :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ImCasualGamer Skrivet 11 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2011 http://www.netonnet.se/art/dator/moss---ta...22/125671.4198/ Billig och riktigt bra. Den är lite tygig, men den fungerar perfa med alla lasermöss jag prövat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 11 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2011 (redigerat) Vill inte ha någon med handstöd dock. Steelseries mattan är rätt tunn, antar att den är ganska hård? :) Redigerat 11 Mars 2011 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 11 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2011 Steelseries mattan är ej hård. Den är av tyg. Du kan vika den, rulla ihop den osv otroligt lätt. Ivarjefall, ett otroligt bra köp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrFr3drik Skrivet 11 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2011 Köper man den inte i en cylinder burk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 11 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2011 Köper man den inte i en cylinder burk?Jo, det gör man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 11 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2011 (redigerat) Det fattar väl jag också, men när den ligger på bordet, är den dämpande då så att säga? EDIT: Nvm, den var visst 2mm tjock. Då lär den inte dämpa särskilt mycket :) Redigerat 11 Mars 2011 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.