Hoppa till innehåll

Ibuypower


woody
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena!

 

Jag har hittat en billig dator som har väldigt bra prestanda. Datorn som jag vill köpa är 2011 Paladin Dr. I och kostar 8673.82 kr. Kronan är väldigt stark just nu så det kan förklara varför datorerna som de säljer är så billiga. Problemet är att iBUYPOWER bara levererar inom USA så hur ska jag kunna få hem datorn till Sverige? Och hur prisvärd är egentligen datorn, kan man hitta billigare alternativ som är lika kraftfull som den datorn här i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena!

 

Jag har hittat en billig dator som har väldigt bra prestanda. Datorn som jag vill köpa är 2011 Paladin Dr. I och kostar 8673.82 kr. Kronan är väldigt stark just nu så det kan förklara varför datorerna som de säljer är så billiga. Problemet är att iBUYPOWER bara levererar inom USA så hur ska jag kunna få hem datorn till Sverige? Och hur prisvärd är egentligen datorn, kan man hitta billigare alternativ som är lika kraftfull som den datorn här i Sverige?

Du skulle kunna få någon kompis du litar på i USA att köpa datorn och sedan skicka den till dig och du betalar datorn+frakt, men jag kan ju säga direkt att det inte är billigt på något sätt att frakta ifrån USA. Datorn är inte direkt prisvärd heller utan frakten. 8k för GTX 460?

 

Du får en mycket bättre och billigare dator om du beställer delar ifrån inet.se och köper deras byggnation av delar om du inte vill bygga själv.

Redigerat av Kevve
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

"Du får en mycket bättre och billigare dator om du beställer delar ifrån inet.se och köper deras byggnation av delar om du inte vill bygga själv."

 

I de flesta fall är det billigare att köpa från Inet men nu när kronan är så stark och dollarn är så låg köper jag hellre datorer utomlands. iBUYPOWER verkar vara motsatsen till det svenska Inet. De har snygga och kraftfulla datorer till ett bra pris. Datorn som jag länkade till kostar 8673.82 kr. Jag hittar inte alla delar på Inet men priset har kommit upp till 6646 kr (Asus Sabertooth X58, Intel Core i7 950, Corsair 12GB, Montering och test av dator med valfria komponenter), det fattas fortfarande flera viktiga och dyra komponenter. Anledningen till att jag valde den datorn är framför allt chassit. Jag har redan löst fraktproblemet med Bongo International. De tar 1028.80 kr för en leverans från USA till Sverige. Man behöver bara göra ett konto hos dom och sedan registrera leveransen, betala och man får en tillfällig leverans address. Man skickar datorn till leveransadressen och de skickar vidare paketet med flyg till Europa via DHL. DHL fraktar sedan paketet vidare till Sverige med lastbilar och jag får det levererat till min dörr. Kevve, kan du gå in på länken som jag postade i mitt första inlägg och sedan välja de datordelar som ger mest prestanda per krona?

Redigerat av woody
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.ibuypower.com/Store/2011_Paladin_Dr._I/c/2668173

 

Kan du se den?

 

Tycker fortfarande inte du ska köpa den eftersom du får en gammal intel processor, när du kan köpa sandy bridge och få samma prestanda för en ännu billigare krona.

 

Verkar som om man bara kan se originalet.

Intel® Core™ i7 960 Processor (4x 3.20GHz/8MB L3 Cache) FREE Upgrade from Intel Core i7 950 Processor - 6 GB [2 GB X3] DDR3-1600 -AMD Radeon HD 6950 - 2GB - 500 GB HARD DRIVE -- 16M Cache, 7200 RPM, 3.0Gb/s - 500 GB HARD DRIVE -- 16M Cache, 7200 RPM, 3.0Gb/s - 24X Dual Format/Double Layer DVD±R/±RW + CD-R/RW Drive

 

Det är var jag ändrade på, ska gå ner till $1214

Redigerat av Kevve
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har hittat några fler datorer, vad tror du om dom?

 

Gamer Paladin E860: (9248.24 kr)

  • NZXT Phantom Full Tower Gaming Case
  • Intel® Core™ Sandy Bridge i7-2600K Processor (4x 3.40GHz/8MB L3 Cache)
  • NZXT Phantom Full Tower Gaming Case
  • Liquid CPU Cooling System [sOCKET-1155 & 1156]
  • 8 GB [2 GB X4] DDR3-1333 Memory Module
  • AMD Radeon HD 6950 - 2GB
  • 700 Watt -- Standard
  • 1 TB HARD DRIVE -- 64M Cache, 7200 RPM, 6.0Gb/s
  • [10X Blu-Ray] LG BLU-RAY Reader, DVD±R/±RW Burner Combo Drive

post-84874-1299922089_thumb.png

 

post-84874-1299922433_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har hittat några fler datorer, vad tror du om dom?

 

Gamer Paladin E860: (9248.24 kr)

  • NZXT Phantom Full Tower Gaming Case
  • Intel® Core™ Sandy Bridge i7-2600K Processor (4x 3.40GHz/8MB L3 Cache)
  • NZXT Phantom Full Tower Gaming Case
  • Liquid CPU Cooling System [sOCKET-1155 & 1156]
  • 8 GB [2 GB X4] DDR3-1333 Memory Module
  • AMD Radeon HD 6950 - 2GB
  • 700 Watt -- Standard
  • 1 TB HARD DRIVE -- 64M Cache, 7200 RPM, 6.0Gb/s
  • [10X Blu-Ray] LG BLU-RAY Reader, DVD±R/±RW Burner Combo Drive
post-84874-1299922089_thumb.png

 

post-84874-1299922433_thumb.png

Köp Gamer Paladin E860 isåfall. Den är fortfarande inte helt värd priset men kör på om du vill det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Iom att du beställer utomlands så kan du glömma alla garantier. Du har verkligen missuppfattat det där med dollarn. Tror du inte att Inet också gynnas av att kronan är stark? De sänker såklart priserna när de har möjlighet att köpa in komponenter billigare. Glöm inte att du kan bli tvungen att skatta datorn (olagligt annars).

Skulle i alla lägen köpt typ detta istället: http://www.inet.se/kundvagn/visa/269443/2011-03-09

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...