Hoppa till innehåll

Mobbad


Rekommendera inlägg

snälla kan någon hjälpa mig!!!???

första veckan efter sportlovet fick jag reda på att min före detta bästis inte gillade att vara med mig och då hade han och min fiende sagt att dom skulle vara taskiga så att jag inte var kompis med honom längre. "bästisen" hade inte gjort så mycket men min fiende kom ganska ofta med taskiga kommentarer och ville inte att jag skulle vara med mina andra kompisar. (vi är ett gäng) och nu vet jag inte riktigt om jag kan lita på mina andra kompisar i gänget heller. en av dom är jag ganska säker på att han fortfarande var min kompis. men det finns ju två till som jag inte vet plus dom två taskiga. jag vill helst inte berätta det för mina föräldeldrar eller byta skola. men jag gör det snart om det inte blir någon ändring.

 

hjälp mig jag mår jätte dåligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ta upp det med lärarna eller prata med kompisen, är han så taskig som du skriver är han kanske inte värd att lägga tid på.

Jag vet att det kan vara svårt men du kanske skulle leta efter andra vänner?

jag gillar varken min fiende eller min "bästis" längre men dom två, jag och dom andra tre är också med i gänget och alla andra killar i klassen spelar mest bandy och det tycker jag inte är roligt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hjälp... Kan någon fixa ?

kan någon "skriva rent" det han har skrivit?

 

Fattade ingenting..

"Snälla, kan någon hjälpa mig?

 

Första veckan efter sportlovet fick jag reda på att min före detta bästis inte gillade att vara med mig längre. Han och min fiende hade sagt att dom skulle vara taskiga mot mig, så att jag inte skulle vilja vara kompis med honom längre.

 

"Bästisen" gör inte så mycket, men min fiende kommer ganska ofta med taskiga kommentarer och vill inte att jag ska vara med mina andra kompisar, vi var (är?) ett gäng. Nu vet jag inte riktigt om jag kan lita på mina andra kompisar i gänget heller. En av dom är jag ganska säker på att han fortfarande är min kompis, men det finns ju två till som jag inte vet, plus dom två taskiga.

 

Jag vill helst inte berätta det för mina föräldrar eller byta skola, men jag gör det snart om det inte blir någon ändring på detta.

 

Hjälp mig, jag mår jätte dåligt! :("

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack rememberme kunde inte läsa förut...

 

 

Du har juh massa alternativ...

 

1. Bry dig inte om dom, Om dom säger taskiga saker fixa nya kompisar...

 

2. Spöa skiten ur dom!

 

3. Prata med en lärare. ( alt. Ta upp det med rektorn )

 

4. Försök att prata med dom att det inte är roligt att han säger taskiga saker.

 

5. Var hemma och nöta cs ist för skolan och bli cs proffs = WIN!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack rememberme kunde inte läsa förut...

Du har juh massa alternativ...

 

1. Bry dig inte om dom, Om dom säger taskiga saker fixa nya kompisar...

 

2. Spöa skiten ur dom!

 

3. Prata med en lärare. ( alt. Ta upp det med rektorn )

 

4. Försök att prata med dom att det inte är roligt att han säger taskiga saker.

 

5. Var hemma och nöta cs ist för skolan och bli cs proffs = WIN!

OT: Du skriver liknande själv, flesta av dina förslag är rent av patetiska. Försökte du va rolig?

 

ONT: Skaffa nya kompisar, minns själv hur det var i den åldern. Man bytte kompisar lika ofta som man bytte kalsonger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

snälla kan någon hjälpa mig!!!???

första veckan efter sportlovet fick jag reda på att min före detta bästis inte gillade att vara med mig och då hade han och min fiende sagt att dom skulle vara taskiga så att jag inte var kompis med honom längre. "bästisen" hade inte gjort så mycket men min fiende kom ganska ofta med taskiga kommentarer och ville inte att jag skulle vara med mina andra kompisar. (vi är ett gäng) och nu vet jag inte riktigt om jag kan lita på mina andra kompisar i gänget heller. en av dom är jag ganska säker på att han fortfarande var min kompis. men det finns ju två till som jag inte vet plus dom två taskiga. jag vill helst inte berätta det för mina föräldeldrar eller byta skola. men jag gör det snart om det inte blir någon ändring.

 

hjälp mig jag mår jätte dåligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

Sånt som händer, bara att försöka hitta ny vänner och ignorera dem. Jag skulle förslå att börja små prata med några i din klass eller utanför klassen. Man behöver inte alltid ha vänner i sin klass. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan vara skönt att ha vänner ibland i klassen.

Du ponberg, ignorera och strunta i dina gamla kompisar. OM dem fortsätter att vara taskiga så säg till. Försök också få andra vänner, om du inte vill vara med killarna som spelar bandy, var med några tjejer i din klass (kan vara skönt att ha en killkompis men tjejer är inte så farliga.) Det är viktigt att ha någon som stöttar en.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var kompis med dem som bryr sig om dig när du är ledsen. Om dem inte hjälper dig eller ens pratar med dig, kan du gå i väg ifrån. Du betyder inget för den som inte pratar eller hjälper dig - Han ska inte betyda något för dig heller. Låt honom gå, eller gå i väg själv :-)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...