Poesi Skrivet 15 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2011 Det finns indeed både bra och dåliga saker med musiktjänsten Spotify. En bra sak är att man lätt kan dela musik med varandra. Så i denna tråd tänkte jag att vi ska: 1. Länka spellistor, låttips, spotifyprofil osv. 2. Prata om för- och nackdelar med Spotify. ___________________________________________________________________________ aanonympersson En grej jag ogillar med Spotify (förutom reklamen då förstås) är att musik saknas, mest svensk punk jag inte hittar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 15 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2011 Jo, det finns vissa låtar som inte finns på spotify, "ovanliga" de ovanliga genre's som finns. Spotify är en riktigt bra tjänst, det är ju bra ljudkvalite på "Free" också, sen så att det är reklam lite då och då: gör inget för mig iaf! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 15 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2011 Bra är det indeed, men som allt annat kunde det vara bättre. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 15 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2011 Man kan ju komplettera spotifys utbud med sina egna låtar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 15 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2011 Ja, förutsatt att man pallar ha musik på datorn. :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Entropia Skrivet 15 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2011 Jag tycker det är riktigt synd att Metallica inte finns på Spotify. Dom är ju ändå väldigt kända. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 15 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2011 Det har (förmodligen) med äganderättigheter och sånt att göra. De som äger Metallicas musik har nog inte gott med på att Spotify ska ha deras musik, det är inte för att de är okända. Samma med Beatles, Pink Floyd, Led Zeppelin m.fl. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 15 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2011 Vad jag hörde så ville dem inte vara med bara för dem får så dåligt betalt :P. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 15 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2011 Av någon anledning verkar de göra så att det inte går att lyssna på många låtar som är över 10 minuter långa. Kan någon förklara det för mig? Exempel: Velvet Underground - Sister Ray The Mars Volta - L'via L'viaquez Television - Marquee Moon (går att lyssna på den från någon Best Of cd, men ändå) Det är verkligen irriterande. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 15 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2011 Skulle vilja ha lite Pink Floyd och lite mer RHCP skivor på Spotify, Cage the Elephants nya skiva skulle inte heller sitta fel. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 15 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2011 Tyvärr finns det heller ingen Frank Zappa. Alls. Det är synd. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2011 (redigerat) Det har (förmodligen) med äganderättigheter och sånt att göra. De som äger Metallicas musik har nog inte gott med på att Spotify ska ha deras musik, det är inte för att de är okända. Samma med Beatles, Pink Floyd, Led Zeppelin m.fl. Pink Floyd. Begränsat utbud, men i alla fall!http://open.spotify.com/artist/0k17h0D3J5VfsdmQ1iZtE9 Jimmy Page och Robert plant spelar Led Zeppelinhttp://open.spotify.com/album/2PF4EMWMrEeeGfRGFvqmIY Av någon anledning verkar de göra så att det inte går att lyssna på många låtar som är över 10 minuter långa. Kan någon förklara det för mig? Exempel: Velvet Underground - Sister RayThe Mars Volta - L'via L'viaquezTelevision - Marquee Moon (går att lyssna på den från någon Best Of cd, men ändå) Det är verkligen irriterande.Skumt. Jag kan lyssna på hela Gates of Delirium, som är över 20 minuter. Till exempel. Edit: Zappa finns. Dweezil Zappa! :D Redigerat 15 Mars 2011 av Guggo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg