MrFr3drik Skrivet 16 Mars 2011 Rapport Skrivet 16 Mars 2011 Vet inte om jag ska testa Linux på en gammal dator om jag hittar. Lite frågor... Vilken version av Linux? Hur bra dator måste man ha? Är det bra att spela på? Svårt att använda? Citera
pontaxxr Skrivet 17 Mars 2011 Rapport Skrivet 17 Mars 2011 Vet inte om jag ska testa Linux på en gammal dator om jag hittar. Lite frågor... Vilken version av Linux?Hur bra dator måste man ha?Är det bra att spela på?Svårt att använda?hur bra datorn måste vara: det beror ju på vilken version du kör på...alla windows spelen funkar inte på Linux, vet att Quake funkar. läste att om man vill spela windows spel på Linux så kan man änvända sig utav WineXdet är inte svårt att använda men det tar ett tag att vänja sig vid det om du har kört windows innan.kan inte så mycket om linux så det kan vara lite fel :D Citera
Distinction Skrivet 17 Mars 2011 Rapport Skrivet 17 Mars 2011 (redigerat) hur bra datorn måste vara: det beror ju på vilken version du kör på...alla windows spelen funkar inte på Linux, vet att Quake funkar. läste att om man vill spela windows spel på Linux så kan man änvända sig utav WineXdet är inte svårt att använda men det tar ett tag att vänja sig vid det om du har kört windows innan.kan inte så mycket om linux så det kan vara lite fel :DTänk efter, det är stor möjlighet att han inte spelar med en gammal dator.. Men visst finns det många spel till Linux, t.ex. Frets On Fire, Det är precis som en klon utav Guitar hero spelen *Bild*, annars går tibia om man känner för det. @TS: Skaffa Ubuntu versionen, ett bra OS baserad på Linux. Edt: Eller skaffa Linux-Knoppix på skiva så är det bara köra in skivan medan datorn startar upp, så bootas linux direkt från skivan. Linux har inga speciella krav på datorn, Linux är inte alls svårt att använda, man kan däremot vara Jätteovan, och det är det som gör det "Svårt", men det är bara att lära och vänja sig. Redigerat 17 Mars 2011 av QuinnoX Citera
pontaxxr Skrivet 17 Mars 2011 Rapport Skrivet 17 Mars 2011 Tänk efter, det är stor möjlighet att han inte spelar med en gammal dator.. Men visst finns det många spel till Linux, t.ex. Frets On Fire, Det är precis som en klon utav Guitar hero spelen *Bild*, annars går tibia om man känner för det. @TS: Skaffa Ubuntu versionen, ett bra OS baserad på Linux. Edt: Eller skaffa Linux-Knoppix på skiva så är det bara köra in skivan medan datorn startar upp, så bootas linux direkt från skivan. Linux har inga speciella krav på datorn, Linux är inte alls svårt att använda, man kan däremot vara Jätteovan, och det är det som gör det "Svårt", men det är bara att lära och vänja sig.ja men han frågade ju om det är bra att spela på då antog jag att han skulle spela lite enkla spel.alla online spel funkar också. ska han boota från cd så kan han inte installera spel så jag rekommenderar isf Ubuntu versionen. Citera
Distinction Skrivet 17 Mars 2011 Rapport Skrivet 17 Mars 2011 ja men han frågade ju om det är bra att spela på då antog jag att han skulle spela lite enkla spel.alla online spel funkar också. ska han boota från cd så kan han inte installera spel så jag rekommenderar isf Ubuntu versionen.Jo, senast jag testade det så la det sig på hårddisken. Citera
pontaxxr Skrivet 17 Mars 2011 Rapport Skrivet 17 Mars 2011 Jo, senast jag testade det så la det sig på hårddisken.om det är live cd du snackar om som jag antog så sparas det inte på datorn... och du måste ha cd skivan i hela tiden du kör OSet. Citera
Distinction Skrivet 17 Mars 2011 Rapport Skrivet 17 Mars 2011 Ja.. en live CD... ._. ... det gick att spara på hdd:n ändå.... Sen om man känner för det så kan man ladda ner Knoppix med skivan också. Citera
pontaxxr Skrivet 18 Mars 2011 Rapport Skrivet 18 Mars 2011 Ja.. en live CD... ._. ... det gick att spara på hdd:n ändå.... Sen om man känner för det så kan man ladda ner Knoppix med skivan också.ok viste jag inte xD Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.