Hoppa till innehåll

Ska Kanske Testa Linux.


MrFr3drik
 Dela

Rekommendera inlägg

Vet inte om jag ska testa Linux på en gammal dator om jag hittar.

 

Lite frågor...

 

Vilken version av Linux?

Hur bra dator måste man ha?

Är det bra att spela på?

Svårt att använda?

hur bra datorn måste vara: det beror ju på vilken version du kör på...

alla windows spelen funkar inte på Linux, vet att Quake funkar. läste att om man vill spela windows spel på Linux så kan man änvända sig utav WineX

det är inte svårt att använda men det tar ett tag att vänja sig vid det om du har kört windows innan.

kan inte så mycket om linux så det kan vara lite fel :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur bra datorn måste vara: det beror ju på vilken version du kör på...

alla windows spelen funkar inte på Linux, vet att Quake funkar. läste att om man vill spela windows spel på Linux så kan man änvända sig utav WineX

det är inte svårt att använda men det tar ett tag att vänja sig vid det om du har kört windows innan.

kan inte så mycket om linux så det kan vara lite fel :D

Tänk efter, det är stor möjlighet att han inte spelar med en gammal dator.. Men visst finns det många spel till Linux,

t.ex. Frets On Fire, Det är precis som en klon utav Guitar hero spelen *Bild*, annars går tibia om man känner för det.

 

@TS: Skaffa Ubuntu versionen, ett bra OS baserad på Linux.

 

Edt: Eller skaffa Linux-Knoppix på skiva så är det bara köra in skivan medan datorn startar upp, så bootas linux direkt från skivan.

 

Linux har inga speciella krav på datorn, Linux är inte alls svårt att använda, man kan däremot vara Jätteovan, och det är det som gör det "Svårt", men det är bara att lära och vänja sig.

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänk efter, det är stor möjlighet att han inte spelar med en gammal dator.. Men visst finns det många spel till Linux,

t.ex. Frets On Fire, Det är precis som en klon utav Guitar hero spelen *Bild*, annars går tibia om man känner för det.

 

@TS: Skaffa Ubuntu versionen, ett bra OS baserad på Linux.

 

Edt: Eller skaffa Linux-Knoppix på skiva så är det bara köra in skivan medan datorn startar upp, så bootas linux direkt från skivan.

 

Linux har inga speciella krav på datorn, Linux är inte alls svårt att använda, man kan däremot vara Jätteovan, och det är det som gör det "Svårt", men det är bara att lära och vänja sig.

ja men han frågade ju om det är bra att spela på då antog jag att han skulle spela lite enkla spel.

alla online spel funkar också.

ska han boota från cd så kan han inte installera spel så jag rekommenderar isf Ubuntu versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja men han frågade ju om det är bra att spela på då antog jag att han skulle spela lite enkla spel.

alla online spel funkar också.

ska han boota från cd så kan han inte installera spel så jag rekommenderar isf Ubuntu versionen.

Jo, senast jag testade det så la det sig på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...