Hoppa till innehåll

Youtube - Måste Skapa Ett Konto?


5FJSKFJSKGJES

Rekommendera inlägg

Verkar som jag måste skapa ett

jävla

google-konto för att logga in på Youtube numera.

Inget problem med det, men för att göra det så måste man verifiera med ett mobilnummer, det är alltså någon

jävla

smartass på Google har kommit på det.

 

Så, finns det någon utväg så jag kan verifiera på något annat sätt, eller logga in och använda kontot ändå, glöm att jag kommer verifiera mitt konto med min jävla mobil, inte fan vill jag slösa 300 spänn på det.

Redigerat av 3FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag behövde bara länka mitt youtube-konto med mitt Google-konto.

Sedan när jag loggade så fick jag upp en ny sida där jag kunde registrera mitt mobilnummer. Hade något med en ökat säkerhet att göra...

 

Hursomhelst, jag struntade i det och om dem nu inte har gjort det obligatoriskt så ska även du kunna hoppa över det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag behövde bara länka mitt youtube-konto med mitt Google-konto.

Sedan när jag loggade så fick jag upp en ny sida där jag kunde registrera mitt mobilnummer. Hade något med en ökat säkerhet att göra...

 

Hursomhelst, jag struntade i det och om dem nu inte har gjort det obligatoriskt så ska även du kunna hoppa över det.

Jag fixa det, jag hade ett googlekonto sedan tidigare, så då var det inte obligatoriskt. Tack och lov.

Men tack för hjälpen ändå! :P.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick också upp ett oförbikommligt formulär som ville att jag skulle länka mitt Youtube- och Googlekonto. Jag tänkte "ALDRIG!", och nu så har jag inget konto jag använder på Youtube/Google. Vad ska Google med MER personlig information till än vad jag redan gett dom??? De behöver inte de personliga detaljer som de frågar mig efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick också upp ett oförbikommligt formulär som ville att jag skulle länka mitt Youtube- och Googlekonto. Jag tänkte "ALDRIG!", och nu så har jag inget konto jag använder på Youtube/Google. Vad ska Google med MER personlig information till än vad jag redan gett dom??? De behöver inte de personliga detaljer som de frågar mig efter.

Håller med.

Har dock väldigt stort användande av mitt youtube-konto så hade inget annat val än helt enkelt göra som dem ville.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OT: Bara jag som tycker det är smart av Google att göra så här? Det är inte direkt jobbigt att länka sin gmail med sitt YouTube account. Detta är ju att höja säkerheten bra många steg, så gnäll inte på Google. Sen till personlig information, har ni något att dölja så är det rätt åt er.

 

OnT: What Raptomex said.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att google knyter sina tjänster på bra sätt. Med google som startsida går jag direkt till gmail och ser om någon påminnelse till min kanal, så slipper jag gå in i självaste youtube. Och vill någon hitta era personliga uppgifter är det inte svårt, regeringen behöver inte google för att hitta er lita på det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inget jag oroar mig över, men jag vill fortfarande inte ta mobilen för att knyta den mellan kontot och numret.

Sen så är jag glad över att man kunde använda ett redan existerande konto från google så man slapp göra det.

 

Men det är kanske smart av google som någon sa tidigare, mindre botar och sådant..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man behöver väl ändå inte fylla i sitt mobilnr. Lägg upp en bild på vad du får upp?

I.o.m. att det fixade sig med googlekonto, så behövde man inte bekräfta med ett mobilnummer.

Men annars var det ett måste, man kunde inte se på videos inloggad, eller göra något. Man behövde aktivera om användaren med mobilnumret.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...