Hoonigan Skrivet 20 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2011 Ser att de finns massa trådar om hur man "jailbreakar" sin iphone. Men vad är det man gör då? Vad händer? Kan man ta bort den sen? Hoppas ni svarar :) Mvh pisswasser Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Intense Skrivet 20 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2011 Jailbreak - Jag har för mig att det var så att man bryter upp sitt avtal med Appple. När man jailbreakar sin iPhone, iPod, iPad så installerar man en app som heter "Cydia" Denna app gör så att man kan ladda ner spel, teman, ringsingnaler osv. I Cydia så har man också så kallade "Sources" Det är en URL som man lägger till som gör så att man kan installera ännu fler saker. I de flesta sources så finns det ett program som heter "Installous" som gör att du kan ladda ner crackade apps från Appstore. Så du laddar ner applikationer som egentligen kostar på appstore, via Installous gratis. Förlåt om jag förklarar lite otydligt. Jag tror jag fick med det mesta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hoonigan Skrivet 20 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2011 (redigerat) Tack för svar, jag tror jag fattar nu :) så cydia finns den på AppStore? Redigerat 20 Mars 2011 av PissWasser Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Angelo Skrivet 21 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2011 Tack för svar, jag tror jag fattar nu :) så cydia finns den på AppStore?Nej cydia finns inte i appstore. Jailbreak gör så du får möjligheter med din iphone som teman, widgets och andra coola saker + att man kan få gratis appar :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Intense Skrivet 23 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2011 Precis som Angelo sa, Cydia finns inte i Appstore. Den får du när du jailbreakar din iPhone eller iPod, så installerar du Cydia. Och sen om du vill ta bort det, så får du återställa din iPhone/iPod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 27 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2011 Du låser upp din iPhone och iPad helt enkelt. Du kan använda andra operatörer än det den är låst till (MMS kanske inte funkar). Du kan även installera appar som inte blivit godkända av Apple. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 27 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2011 Kort och gott: du får alla Apps och Spel gratis (även dom du annars betalar för i AppStore), samt en jävla massa andra program, mods, skins och ikoner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrFr3drik Skrivet 29 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2011 Finns det någon bra jailbreak till iPod Touch 3g ver 4.2.1 tror jag det är? Försökte med en men det funkade inte nå bra. Gick inte att installera ordentligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Qruzie Skrivet 2 April 2011 Rapport Dela Skrivet 2 April 2011 (redigerat) Jailbreak - Jag har för mig att det var så att man bryter upp sitt avtal med Appple.När man jailbreakar sin iPhone, iPod, iPad så installerar man en app som heter "Cydia"Denna app gör så att man kan ladda ner spel, teman, ringsingnaler osv.I Cydia så har man också så kallade "Sources" Det är en URL som man lägger till som gör så att man kan installera ännu fler saker.I de flesta sources så finns det ett program som heter "Installous" som gör att du kan ladda ner crackade apps från Appstore. Så du laddar ner applikationer som egentligen kostar på appstore, via Installous gratis. Förlåt om jag förklarar lite otydligt.Jag tror jag fick med det mesta.Yes! Du fick det mesta man behöver veta där.Men detta är dåligt.. Jag har en ipod touch 4g (det nya generationen) och den kan man kan inte jailbreaka den !Vet nån nåt sätt att jail breaka på den..? Redigerat 2 April 2011 av Sportssnubben Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 2 April 2011 Rapport Dela Skrivet 2 April 2011 Varför kan du inte jailbreaka? Får du errors? Ge oss mer info. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.