Hoppa till innehåll

Jailbreak


Hoonigan
 Dela

Rekommendera inlägg

Jailbreak - Jag har för mig att det var så att man bryter upp sitt avtal med Appple.

När man jailbreakar sin iPhone, iPod, iPad så installerar man en app som heter "Cydia"

Denna app gör så att man kan ladda ner spel, teman, ringsingnaler osv.

I Cydia så har man också så kallade "Sources" Det är en URL som man lägger till som gör så att man kan installera ännu fler saker.

I de flesta sources så finns det ett program som heter "Installous" som gör att du kan ladda ner crackade apps från Appstore. Så du laddar ner applikationer som egentligen kostar på appstore, via Installous gratis.

 

Förlåt om jag förklarar lite otydligt.

Jag tror jag fick med det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för svar, jag tror jag fattar nu :) så cydia finns den på AppStore?

Nej cydia finns inte i appstore.

 

Jailbreak gör så du får möjligheter med din iphone som teman, widgets och andra coola saker + att man kan få gratis appar :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Qruzie

Jailbreak - Jag har för mig att det var så att man bryter upp sitt avtal med Appple.

När man jailbreakar sin iPhone, iPod, iPad så installerar man en app som heter "Cydia"

Denna app gör så att man kan ladda ner spel, teman, ringsingnaler osv.

I Cydia så har man också så kallade "Sources" Det är en URL som man lägger till som gör så att man kan installera ännu fler saker.

I de flesta sources så finns det ett program som heter "Installous" som gör att du kan ladda ner crackade apps från Appstore. Så du laddar ner applikationer som egentligen kostar på appstore, via Installous gratis.

 

Förlåt om jag förklarar lite otydligt.

Jag tror jag fick med det mesta.

Yes! Du fick det mesta man behöver veta där.

Men detta är dåligt.. Jag har en ipod touch 4g (det nya generationen) och den kan man kan inte jailbreaka den !

Vet nån nåt sätt att jail breaka på den..?

 

 

Redigerat av Sportssnubben
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...