Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Hej. Jag tänkte uppgradera en dator jag köpte till min lillebror. RAM-minne ska uppgraderas men behövs det något mer? och jag skulle vela 4gb ram i datorn, hur mycket kostar det?

post-98133-1300948776_thumb.jpg

post-98133-1300948780_thumb.jpg

post-98133-1300948785_thumb.jpg

post-98133-1300948789_thumb.jpg

Redigerat av DatorLoppan
Skrivet (redigerat)

4GB ram ligger på 400 kronor =)

Om du har DDR3.

Sen beror det på vad du ska ha den till.

Ska han spela mycket krävande eller ska han bara surfa?

Annars finns det ju grafikkort från 1000kr som fungerar mycket bra.

Ska du ha ett grafikkort så rekommenderas det att man ska ha ett 500W nätaggregat om du ej har det måste du inskaffa dig ett. ;)

http://www.inet.se/kundvagn/visa/309117/2011-03-23

Där har du grafikkort, nätagg och RAM minnen. =)

Säg annars hur mycket du känner för att lägga på allt. :)

Redigerat av lonnblads
Skrivet

Den där datorn använder DDR2 minnen och jag ser absolut ingen vinst i att uppgradera den med 2GB minne till då den använder 32bit OS samt att den förmodligen kör integrerad grafik.

Lonnblads: Det behövs knappast 600W för att driva ett 5770. Han skulle klara sig bra med ett nätagg på 400W.

Lägger till att det inte är någon höjdare att blanda olika RAM minnen från olika tillverkare med olika spänningar. Saker och ting kan bli sämre än innnan då.

Skrivet

Den där datorn använder DDR2 minnen och jag ser absolut ingen vinst i att uppgradera den med 2GB minne till då den använder 32bit OS samt att den förmodligen kör integrerad grafik.

Lonnblads: Det behövs knappast 600W för att driva ett 5770. Han skulle klara sig bra med ett nätagg på 400W.

Lägger till att det inte är någon höjdare att blanda olika RAM minnen från olika tillverkare med olika spänningar. Saker och ting kan bli sämre än innnan då.

Varför inte? Datorn kan ju inte köra NFS most wanted pga RAM minnet.

Skrivet

Varför inte? Datorn kan ju inte köra NFS most wanted pga RAM minnet.

Har inte med RAM-minnet att göra, går bra att köra mycket mer krävande spel med 2 GB. Som sagt så är det grafikkort som behövs.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...