JePPe9 Skrivet 25 Mars 2011 Rapport Skrivet 25 Mars 2011 Jag håller på med ett "Windows Forms Application Project" och jag har lagt till en Button2. Det jag behöver hjälp med är att när man klickar på den knappen så ska det komma en nästa "sida" med annat innehåll. Det enda jag vet är att man ska lägga till ett annat Form som jag gjort, och att innehållet för "Button2" ska vara i samma kod som "Button2". Kanske lite svårt att förstå men ni kan fråga annars. Citera
pontaxxr Skrivet 1 April 2011 Rapport Skrivet 1 April 2011 Jag håller på med ett "Windows Forms Application Project" och jag har lagt till en Button2. Det jag behöver hjälp med är att när man klickar på den knappen så ska det komma en nästa "sida" med annat innehåll. Det enda jag vet är att man ska lägga till ett annat Form som jag gjort, och att innehållet för "Button2" ska vara i samma kod som "Button2". Kanske lite svårt att förstå men ni kan fråga annars.form2.show så enkelt va det :) om jag fattade frågan Citera
woody Skrivet 1 April 2011 Rapport Skrivet 1 April 2011 Det finns två alternativ: Form2.ShowDialog() - Visar Form2.vb och ger den fokus (Användaren kan inte klicka på eller stänga Form1.vb utan att först stängt Form2.vb) Form2.Show() - Visar Form2.vb Citera
JePPe9 Skrivet 3 April 2011 Författare Rapport Skrivet 3 April 2011 (redigerat) Jag hittade det själv efter att ha rotat runt i typ 1 timme :) Men det var det jag letade efter och tackar för svaren! @woody Form2.ShowDialog() visste inte jag om och det är typ det jag behöver! Tackar. Stäng denna tråd någon mod! Redigerat 3 April 2011 av JePPe9 Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.