Hoppa till innehåll

Grafikkort


Kevve
 Dela

Rekommendera inlägg

Ska köpa ett nytt grafikkort efter helgen, och då har jag fått reda på att jag kommer att behöva koppla sladdar ifrån grafikkortet till nätagget/moderkortet(?)

Jag är inte 100 på vad det är för sladdar eller vart dom ska gå till, men går dom till moderkortet eller nätagget är jag inte helt säker på att det kommer finnas uttag till det i min dator.

 

Har bara ett gammalt grafikkort som jag bara pluggade i PCI-e sloten så funkade det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du behöver koppla in strömkablar från nätaggregatet, förbindelsen mellan moderkortet och grafikkortet sker i med att du kör in det i PCI-e sloten.

 

Kolla på etiketten till ditt nätaggregat och skriv här vilket märke, antal watt samt ampär på +12V linan om du kan hitta det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man får använda en/två 6pin eller 8pin PCI-Express kontakt från nätaggregatet till grafikkortet, om det är 6 eller 8-pin, eller om det är 1 eller 2 kontakter som behövs, beror på grafikkortet.

 

Frågor.

 

1, Vilket nätagg har du?.

 

2, Vilket grafikkort är det som köps in?

 

EDIT: såg inte att Collez redan givit svar, då jag skrev under tiden han skickade in det.

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du behöver koppla in strömkablar från nätaggregatet, förbindelsen mellan moderkortet och grafikkortet sker i med att du kör in det i PCI-e sloten.

 

Kolla på etiketten till ditt nätaggregat och skriv här vilket märke, antal watt samt ampär på +12V linan om du kan hitta det.

https://www.inet.se/artikel/6909526/fractal...gn-integra-500w är nätagget jag har och jag ska köpa ett HD6850.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tänkte köpa det imorgon så det e lite bråttom att veta.

Ska du upp i ~900kr klassen så råder jag dig att köpa NZXT H2 (FD R3's nye konkurrent), vill du gå lägre i pris kan du skaffa FD R3, eller ännu lägre om du känner för det, Coolermaster 430, klarar långa grafikkort, riktigt Bang for "Krona" för 431 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...