Gäst Soffan Skrivet 16 Maj 2004 Rapport Skrivet 16 Maj 2004 Hej jag letar efter tillbehör till RPG Maker 2003. Exe: karaktärer och annat! Citera
Chihuahua Skrivet 17 Maj 2004 Rapport Skrivet 17 Maj 2004 RPG Maker Quartier är en tysk sajt, men den har jättemånga grejer till spelet. De mesta orden är lätta även om man inte kann tyska. Chipset, Charset osv heter samma sak. Men du måste avzippa filerna efteråt och sätta in dem i rätt mapp. (t.ex. chipsets ska va under chipset-mappen) Citera
Chihuahua Skrivet 17 Maj 2004 Rapport Skrivet 17 Maj 2004 Vaa? http://www.rpg2000.4players.de:1061/ menar du att den inte funkar? Det ska den göra... den funkar för mig iaf! Citera
Nogger Mint Skrivet 17 Maj 2004 Rapport Skrivet 17 Maj 2004 RPG Maker Quartier är en tysk sajt, men den har jättemånga grejer till spelet. De mesta orden är lätta även om man inte kann tyska. Chipset, Charset osv heter samma sak. Men du måste avzippa filerna efteråt och sätta in dem i rätt mapp. (t.ex. chipsets ska va under chipset-mappen) Några dfrågor 1. Vad är chipsets? 2. Vad är panorama? 3. Var någonstans kan man finns t.ex chipsetsmappen? Citera
Gäst Soffan Skrivet 17 Maj 2004 Rapport Skrivet 17 Maj 2004 Vaa? http://www.rpg2000.4players.de:1061/ menar du att den inte funkar? Det ska den göra... den funkar för mig iaf! Det är säkert något fel på min dator! Men vilket har du? 98, 2000, Xp eller någon annan? Citera
Nogger Mint Skrivet 17 Maj 2004 Rapport Skrivet 17 Maj 2004 Den ´funkar för mig och jag har XP. Men jag har laddat hem lite men hur får jag in det? Citera
Chihuahua Skrivet 17 Maj 2004 Rapport Skrivet 17 Maj 2004 Windows Millennioum nå´t (har jag för mig) till DeBug Fuzzie: 1. chipset är de där bilderna du använder dig av för att göra kartor. De där bilderna med gräs, träd o dyl som du kan välja och klicka ut på kartan. 2. panorama använder jag inte, så jag har inte tagit reda på vad det är 3. Du går in i mappen till RPG2000/2003 så ska det finnas en mapp som heter RTP. Där finns alla mappar med Chipset, Charset, Monsters osv. Citera
Gäst Soffan Skrivet 17 Maj 2004 Rapport Skrivet 17 Maj 2004 Okej... Får väl låna skolans dator! Citera
Nogger Mint Skrivet 17 Maj 2004 Rapport Skrivet 17 Maj 2004 Windows Millennioum nå´t (har jag för mig) till DeBug Fuzzie: 1. chipset är de där bilderna du använder dig av för att göra kartor. De där bilderna med gräs, träd o dyl som du kan välja och klicka ut på kartan. 2. panorama använder jag inte, så jag har inte tagit reda på vad det är 3. Du går in i mappen till RPG2000/2003 så ska det finnas en mapp som heter RTP. Där finns alla mappar med Chipset, Charset, Monsters osv. Windows millenium alltså Men nu till saken! Jag får inte dom jag har laddat ner i RPG maker. Tror det är samma princip i de båda Citera
derik Skrivet 17 Maj 2004 Rapport Skrivet 17 Maj 2004 Okej... Får väl låna skolans dator! Den funkar också för mig :huh: Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.