Kuddie Skrivet 28 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2011 Som rubriken lyder, kör ni något Airsoft på fritiden eller som sport? Ni får gärna dela med er vad för vapen och klubb, område osv :D Själv ska jag beställa lite grejer när jag får nästa månadslön och skulle gärna uppskatta tips på butiker/hemsidor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 28 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2011 Önskar att jag ägde en, skulle vara kul att springa runt i skogen och skjuta med polarna. :D Men dom är så satans dyra, aldrig att jag betalar 1500:- för en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apakalsong Skrivet 28 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2011 Varför inte bara köra Paintball, mycket roligare IMO. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuddie Skrivet 29 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2011 Önskar att jag ägde en, skulle vara kul att springa runt i skogen och skjuta med polarna. :D Men dom är så satans dyra, aldrig att jag betalar 1500:- för en.Haha, oftast kostar dom mer... Mjo dom är dyra men det e fan så jävla kul. Har pratat med en Airsoft klubbägare och pratat lite om lagstadgar osv ( en polis med i den klubben ). Tydligen får man skjuta/köra om en person som är över 20 år tittar på/är med. @Ovan: Inte lika realistiskt, men ja det är kul det med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 30 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2011 Önskar att jag ägde en, skulle vara kul att springa runt i skogen och skjuta med polarna. :D Men dom är så satans dyra, aldrig att jag betalar 1500:- för en.Finns billigare Airsoft's, som du max betalar 500kr för. Paintball är roligare ja att köra med ja, trycket är det man uppskattar. Annars brukar jag skjuta med riktiga vapen för att öva precision, finns en klubb i Västberga. En hel del olika vapen som man kan prova på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuddie Skrivet 30 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2011 Finns billigare Airsoft's, som du max betalar 500kr för. Paintball är roligare ja att köra med ja, trycket är det man uppskattar. Annars brukar jag skjuta med riktiga vapen för att öva precision, finns en klubb i Västberga. En hel del olika vapen som man kan prova på.Dessa Airsoft's skjuter man en gång, sedan måste man ladda om eller vad fasen det nu heter. Men antar att ingen här på Fuska kör/är intresserade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 30 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2011 Dessa Airsoft's skjuter man en gång, sedan måste man ladda om eller vad fasen det nu heter.Det där låter som luftgevär. Eller är jag helt ute och cyklar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuddie Skrivet 30 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2011 Det där låter som luftgevär. Eller är jag helt ute och cyklar?Dom fungerar som luftgevär ja, fast skjuter små plastkulor istället för järn. De andra "vanliga" airsoft's är oftast Eldrivna och skjuter som en riktig automatkarbin ( utan rekylen då ). Så vill man panga på burkar kan man lika gärna köpa ett luftgevär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 30 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2011 Dessa Airsoft's skjuter man en gång, sedan måste man ladda om eller vad fasen det nu heter.Mantelrörelse kallas det när man laddar in en ny kula. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuddie Skrivet 31 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2011 Mantelrörelse kallas det när man laddar in en ny kula.Juste, det var det ordet jag sökte. Mantelrörelse e nog bäst för fjäder pistoler, annars är det värdelöst om man inte kör med bolt-action sniper. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 1 April 2011 Rapport Dela Skrivet 1 April 2011 Airsoft brukar jag lira på sommaren med mina polare för skojjskull annar så är jag med i en Painball förening som lirar året runt =). Och jag föredrar att lira paintball, för i paintball kan man inte fuska och man känner när man blir prickad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 1 April 2011 Rapport Dela Skrivet 1 April 2011 (redigerat) Dom fungerar som luftgevär ja, fast skjuter små plastkulor istället för järn. De andra "vanliga" airsoft's är oftast Eldrivna och skjuter som en riktig automatkarbin ( utan rekylen då ). Så vill man panga på burkar kan man lika gärna köpa ett luftgevär.Fast ska man köpa en pistol så måste jag säga att CO2-airsofts är ännu lite häftigare, riktigt fränt med blowback så hela pistolen rycker till lite när du skjuter. ;) Redigerat 1 April 2011 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.