Hoppa till innehåll

Airsoft


Kuddie
 Dela

Rekommendera inlägg

Som rubriken lyder, kör ni något Airsoft på fritiden eller som sport?

 

Ni får gärna dela med er vad för vapen och klubb, område osv :D

Själv ska jag beställa lite grejer när jag får nästa månadslön och skulle gärna uppskatta tips på butiker/hemsidor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Önskar att jag ägde en, skulle vara kul att springa runt i skogen och skjuta med polarna. :D Men dom är så satans dyra, aldrig att jag betalar 1500:- för en.

Haha, oftast kostar dom mer... Mjo dom är dyra men det e fan så jävla kul.

 

Har pratat med en Airsoft klubbägare och pratat lite om lagstadgar osv ( en polis med i den klubben ). Tydligen får man skjuta/köra om en person som är över 20 år tittar på/är med.

 

@Ovan: Inte lika realistiskt, men ja det är kul det med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Önskar att jag ägde en, skulle vara kul att springa runt i skogen och skjuta med polarna. :D Men dom är så satans dyra, aldrig att jag betalar 1500:- för en.

Finns billigare Airsoft's, som du max betalar 500kr för.

 

Paintball är roligare ja att köra med ja, trycket är det man uppskattar.

 

Annars brukar jag skjuta med riktiga vapen för att öva precision, finns en klubb i Västberga. En hel del olika vapen som man kan prova på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns billigare Airsoft's, som du max betalar 500kr för.

 

Paintball är roligare ja att köra med ja, trycket är det man uppskattar.

 

Annars brukar jag skjuta med riktiga vapen för att öva precision, finns en klubb i Västberga. En hel del olika vapen som man kan prova på.

Dessa Airsoft's skjuter man en gång, sedan måste man ladda om eller vad fasen det nu heter.

 

Men antar att ingen här på Fuska kör/är intresserade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där låter som luftgevär. Eller är jag helt ute och cyklar?

Dom fungerar som luftgevär ja, fast skjuter små plastkulor istället för järn. De andra "vanliga" airsoft's är oftast Eldrivna och skjuter som en riktig automatkarbin ( utan rekylen då ). Så vill man panga på burkar kan man lika gärna köpa ett luftgevär.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Airsoft brukar jag lira på sommaren med mina polare för skojjskull annar så är jag med i en Painball förening som lirar året runt =). Och jag föredrar att lira paintball, för i paintball kan man inte fuska och man känner när man blir prickad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom fungerar som luftgevär ja, fast skjuter små plastkulor istället för järn. De andra "vanliga" airsoft's är oftast Eldrivna och skjuter som en riktig automatkarbin ( utan rekylen då ). Så vill man panga på burkar kan man lika gärna köpa ett luftgevär.

Fast ska man köpa en pistol så måste jag säga att CO2-airsofts är ännu lite häftigare, riktigt fränt med blowback så hela pistolen rycker till lite när du skjuter. ;) Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...