Hoppa till innehåll

Kan Ej Spela Multiplayer I Minecraft


 Dela

Rekommendera inlägg

Kan ej spela multiplayer i minecraft.

 

När jag joinar så får jag ibland starta i luften och bara faller. och när jag väl får starta på mark så kan jag gå runt och så, men dem andra ser mig stå still. men efter ett tag blir jag disconektad och får felmeddelandet "internal exception java.net.socketexception connection reset" eller "End of stream".

 

 

För övrigt använder jag W-xp.

 

Vad är felet, och vad är lösningen?

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag har köpt det, så det är legalt.

 

Jag har provat på flera andra servar och det funkar ej.

 

jag tar emot filer med 15 mbit/sek och skickar med 2 mbit/sek

 

mina kompisar kan spela på den, så det borde inte vara fel på serven.

 

och datorn klarar bf:bc2 och cod:mw

Redigerat av coolguy56
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, tydligen är det så dålig kvalitet på din nätverksanslutning så att du förlorar paket. Problemet identifierat.

 

Använder du trådlöst nätverk? Hur långt ifrån den trådlösa basstationen är din dator/hur lång är din nätverkskabel?

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

prova att köra ping test utan min rauter, då fick jag

 

Men det funkar fortfarande inte :(

 

Har läst att det kan vara något med nätverkskortet i datorn. Men vet ej hur man fixar det

Nu får du tänka lite, om du fick perfekt lina utan din router är det väl knappast ditt nätverkskort? Problemet sitter obvsiously i routern. Kör du trådlöst?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej,

 

Det är inget fel på servern, garanterad över det. Hade det varit fel på servern skulle det komma varningar och du skulle inte ens kunna spela på servern.

 

Om du står still för dem så är det ditt internet. Om dem är två (Eller fler) Står still för dig är det ändå ditt internet. Så som jag har läst nu på dina kommentarer så är det nog routern som killen ovan säger. Vissa routorer kräver att man måste öppna portar, vilket du kan hitta på www.google.se eller www.youtube.se.

 

Hamachi är ett så kallat öppnar portar i din router. Men den kan även framkalla lagg på servern, och kan dock inte ta in hundratals spelare i din "Internet grupp" Som det heter på Hamachi som du måste göra för att få någon koppling med servern och Hamachi.

 

Och med det att du faller bara när du går in på servern kan vara att den laddar mappen bara. Vänta 1-2 minuter med att joina servern så faller du nog inte.

 

Jag föredrar att kolla upp din router och se om allt stämmer med den, och använd inte Hamachi.

 

Mvh Migima

 

PS. I might be wrong.

Redigerat av Valve
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...