Laserturken Skrivet 30 Mars 2011 Rapport Skrivet 30 Mars 2011 När jag spelade Warcraft III så började färgena på skärmen ändra sig. Alltså allt är normalt förutom de mörka färgerna. t.ex mörkblå har blivit svartare/mycket mörkare. Jag har testat ändra ljuset och grammarn o.s.v på datorn men sen märkte jag att det inte var det. Jag tror att det är skärmkablen, grafikkortet eller en spricka i skärmen som man inte kan se utanför. Jag har sökt på google efter liknande " screen colors messed up ", men jag får bara upp svar som är för alla färger som är en röra. Men för mig så är det bara de mörka. Det är väldigt jobbigt när jag ska spela spel. Citera
Ryssfemma Skrivet 30 Mars 2011 Rapport Skrivet 30 Mars 2011 Vad är det för typ av skärm? Vad för någon och hur länge har den vart i bruk? Citera
Laserturken Skrivet 30 Mars 2011 Författare Rapport Skrivet 30 Mars 2011 Vad är det för typ av skärm? Vad för någon och hur länge har den vart i bruk?Kommer inte ihåg hur länge men mindre än ett halvt år. Det är en Flatron L222WS. Citera
pontaxxr Skrivet 30 Mars 2011 Rapport Skrivet 30 Mars 2011 Kommer inte ihåg hur länge men mindre än ett halvt år. Det är en Flatron L222WS.Får bara hoppas på att det e sladden för skärmen va inte billigt hehe Citera
KalphiteQ Skrivet 30 Mars 2011 Rapport Skrivet 30 Mars 2011 Det är ju en LG, det förklarar saken. LG är djävulens straff åt människan. Har en LG skärm själv som har coil whine och knarrar i varenda yttre del. Citera
Laserturken Skrivet 30 Mars 2011 Författare Rapport Skrivet 30 Mars 2011 Så du menar att det är skärmen och att den inte går att laga? Citera
Distinction Skrivet 30 Mars 2011 Rapport Skrivet 30 Mars 2011 (redigerat) Får bara hoppas på att det e sladden för skärmen va inte billigt heheFör dyr. Och håller med Ryssfemma. Sladden kanske är lite lös? tryck lite extra först.Är det inte sladden det är fel på, så är det möjligt vis om du har någon typ av drivrutin som lurar. Annars ser det kört ut. Skall du köpa ny så rekommenderar jag dessa: 21.5" : http://www.inet.se/artikel/2203071/benq-tf...-5-g2222hdl-led 24": http://www.inet.se/artikel/2203072/benq-tft-24-g2420hdbe (Om du känner för en LED skärm, finns det en sådan version också, dock ~400 kr dyrare.) Redigerat 30 Mars 2011 av QuinnoX Citera
Laserturken Skrivet 31 Mars 2011 Författare Rapport Skrivet 31 Mars 2011 Prövat att ta ut kabeln och in igen, tror inte att det är kabeln Citera
JJespeRR Skrivet 1 April 2011 Rapport Skrivet 1 April 2011 Förut så hade jag på min gammla skärm att typ den blåa vga kabeln (som går mellan skärmen och grafikkortet) var galpp så pröva typ böj på den eller nånting eller köp en ny vga kabel? :) Citera
Killingspree Skrivet 2 April 2011 Rapport Skrivet 2 April 2011 (redigerat) Hmmm, jobbigt. Du kan ju prova att andvända "Gammafix" vilket gör att du kan kontrollera ljus styrkan och göra skärmen ljusare en vad du kan normalt sett, men det är ju bara en temporär lösning. Väldigt andvändbart. Redigerat 2 April 2011 av Killingspree Citera
Laserturken Skrivet 2 April 2011 Författare Rapport Skrivet 2 April 2011 Hmmm, jobbigt.Du kan ju prova att andvända "Gammafix" vilket gör att du kan kontrollera ljus styrkan och göra skärmen ljusare en vad du kan normalt sett, men det är ju bara en temporär lösning.Väldigt andvändbart.Det jag har gjort men inte en enda skillnad Citera
KalphiteQ Skrivet 2 April 2011 Rapport Skrivet 2 April 2011 Antar att du redan har testat med en annan skärm? Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.