Hoppa till innehåll

Projekt På Gång, Söker Hjälp!


 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan! Nu har jag ett stort projekt på gång tillsammans med en polare. Vi har inga kunskaper om hur man gör hemsida och programmerar spel och får allting att fungera ihop.. Det enda vi har är idéer och kanske en budget så småningom.

 

Vi hade alltså tänkt att försöka hitta några frivilliga som vill med våra idéer bygga en hemsida med väldigt många funktioner. Vi hade tänkt oss en spelsida. Inte som: "www.jesper.nu" osv, men en sida där man loggar in och gör ett konto och börjar spela för att uppgradera saker osv osv.

 

Det ska vara ett turn-based strategy spel där man låser upp saker genom att vinna över andra osv. Vi hade även tänkt oss en VIP-funktion sen för att tjäna in lite pengar där din del av kakan kommer in. Vi har olika idéer, men vi behöver någon som kan till en början hjälpa oss frivilligt och få betalt senare när allt går som det ska.

 

Om ni tar er en titt på denna sida: "http://naruto-arena.com/" så är spelfunktionen den samma ungefär som vi vill ha den. Det ska styras på ungefär samma sätt. Man ska kunna spela mot andra online för att samla på sig saker för att kunna uppgradera sig osv. Vi har många olika idéer som jag inte vill ta såhär direkt nu.

 

Är någon där ute sugen på att starta upp en hemsida och försöka att få den så lyckad som möjligt och sedan kanske tjäna pengar på det :) Isåfall är det bara att PMa eller svara direkt här i forumet med vart du vill att jag ska kontakta dig för fortsatt snack.

 

Detta kanske inte är det bästa stället att skriva detta på? Hänvisa mig då till en annan sida, vore schysst :)

 

Ha det gött!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Lite mer info om vad ni själva kan osv? är de bara flash ni behöver hjälp med eller hur stora områden är det det rör sig om?

 

Och jag kan intyga att för att bygga en hemsida så krävs det timmars av jobb. Speciellt om ni ska ha login osv. Kan ni sql? mysql? För om ni inte kan skicka förfrågningar till en databas blir de svårt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...