Hoppa till innehåll

Externa Hårddisken


MrJesper
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej jag har ett enormt problem. Min externa hårdisk är trasig. När jag kopplar den till datorn säger den att jag måste formatera för att den ska kunna funka. Kan man spara allting i den på nåt sätt? För det är en hel del viktiga grejer i den. Kan man lämna in den hos elgiganten eller liknade så att dem kan fixa den?

 

Snälla säg att det går att spara filerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och hur går det till att koppla in den internt när den är extern??

 

Den använder säkert USB, att koppla in den innanför chassit gör ju ingen skillnad alls.

lol, det är ju fortfarande en hårddisk så där innanför finns kontakter så du kan koppla in den internt. Rekommenderar inte att du gör det eftersom garantin med all säkerhet rycker och jag tvekar starkt på att det skulle fungera bättre.. ;)

 

Hur blev hårddisken som den är? Ryckte du ur den medans den arbetade?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lol, det är ju fortfarande en hårddisk så där innanför finns kontakter så du kan koppla in den internt. Rekommenderar inte att du gör det eftersom garantin med all säkerhet rycker och jag tvekar starkt på att det skulle fungera bättre.. ;)

 

Hur blev hårddisken som den är? Ryckte du ur den medans den arbetade?

Nä alltså jag vet inte, bara helt plötsligt i morse när jag skulle koppla i den i datorn säger den att den måste formatera den så att den ska funka.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lol, det är ju fortfarande en hårddisk så där innanför finns kontakter så du kan koppla in den internt. Rekommenderar inte att du gör det eftersom garantin med all säkerhet rycker och jag tvekar starkt på att det skulle fungera bättre.. ;)

 

Hur blev hårddisken som den är? Ryckte du ur den medans den arbetade?

He, det visste jag inte :P.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska aldrig koppla ur externt minne ur datorn utan att ta "säker borttagning av maskinvara". Inte för att jag vet ifall du gjort det nu men bara så du vet :P

Men, detta igen?

 

Man måste inte på något sätt använda säkert borttagning av maskinvara. Kanske för 7-8 år sen att du behövde det, men inte nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men, detta igen?

 

Man måste inte på något sätt använda säkert borttagning av maskinvara. Kanske för 7-8 år sen att du behövde det, men inte nu.

ok, ha till exempel Xbox 360 data i USB och bara ta ut det rakt av och få korrupterat data. Säg det igen då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...