Hoppa till innehåll

Blir Jag Lurad?


Ibanez
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan, jag gick in i en lokal dator affär idag och frågade lite om speldatorer och efter ett tag så kom jag och killen bakom kassan fram till 2 datorer som skulle klara mina krav. Jag kan si sådär mycket om datorer och jag tror dom försöker lura på mig nått skit men jag vill gärna ha era åsikter innan.

 

Den första kostar 7990:-

 

 

Snabb 73dator med Intel Core I5 quadcore processor.

Bra allaround maskin .

 

Windows 7 Ready!

 

Processor Intel Core I5 650 3,2Ghz s.1156

ATI Radeon HD6870 1GB PCI-E

4GB DDR3 1333Mhz

Hårddisk 1TB SATAII 7200Rpm

DVD-rw 22X Doublelayer

Nätverkskort 10/100/1000MBIT

Ljudkort 7.1

ATX Miditower chassi

Nätagg 630W

 

OBS! Operativsystem ingår ej.

 

 

Den andra kostar 7390

 

 

Processor AMD PhenomII X6 1075 AM3 3Ghz

nVidia GF GTX460 1GB PCI-E

8GB DDR3 1333Mhz

Hårddisk 1TB SATAII

DVD-rw 22X Doublelayer

Nätverkskort 10/100/1000MBIT

Ljudkort 5.1

Högtalare Standard

ATX Miditower chassi

Nätagg 630W

 

OBS! Operativsystem ingår ej.

 

När jag frågade om datorns möjligheter att köra SLI samt CF så fick jag till svars att det inte behövdes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske onödig fråga men går det att få en dator från inet, alltså ihop plockade komponenter, som klarar Crysis 2, CoD Blops, Homefront, BF, d.v.s dom nya krävande spelen för en dator för ca 8000 med montering inkluderat? OS kan jag fixa själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske onödig fråga men går det att få en dator från inet, alltså ihop plockade komponenter, som klarar Crysis 2, CoD Blops, Homefront, BF, d.v.s dom nya krävande spelen för en dator för ca 8000 med montering inkluderat? OS kan jag fixa själv.

 

Ja, Det borde gå!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är det värt med den prestandan som ssd ger...

Inte med en budget på 8k.

 

Bland det bästa du kan få för pengarna är detta: http://www.inet.se/kundvagn/visa/345700/2011-04-04

 

EDIT: Köp även till iaf en extra fläkt: http://www.inet.se/artikel/6308385/nexus-120mm

 

EDIT2: Du kan även ta detta chassi, men inte nödvändigt enligt mig: http://www.inet.se/artikel/6900680/fractal...define-r3-svart

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill aldrig mer se en Nexus fläkt i sånna här trådar. Ska du köpa fläkt så är det Gentle Typhoon som gäller, dom är bäst av alla när det gäller luftgenomströmning/ljudnivå.

 

Som sagt så får du ett mycket mer prisvärt datorpaket på inet, alltid en hel del överpris i affärer. Montera ihop datorn själv också, inte svårt och du sparar 700 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...