Hoppa till innehåll

Warlock Dps Hjälp?


Unusual
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan, jag har en warlock som har varit 85 ngn vecka nu, har blått gear varav 2-3 stycken delar är från heroics.

jag ligger just nu på 7000 dps när jag använder destruction och 6500 med afflicton. och det är sjukt lite eller?

warlocks har väll mega damage egentligen ?

 

Så, har någon tips på en Guide/rotatation som jag kan använda mig av för att få upp dps'en ? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag var nydingad på min lock i cata så hade jag runt 13k dps på dummys. Så ja du borde ha mer.

 

Coe-immolate-Caosbolt-conflagrate-Inncinratespam tills caosbolt eller conflagrate är redo att användas igen. Sen kan du lägga lite corruption och Bane of doom med. Men jag brukar ofta skippa det på vanliga instance bossar för mera burst.

 

Int-Hit(till 17%)-haste-crit-Mastery är statprio typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

När jag var nydingad på min lock i cata så hade jag runt 13k dps på dummys. Så ja du borde ha mer.

 

Coe-immolate-Caosbolt-conflagrate-Inncinratespam tills caosbolt eller conflagrate är redo att användas igen. Sen kan du lägga lite corruption och Bane of doom med. Men jag brukar ofta skippa det på vanliga instance bossar för mera burst.

 

Int-Hit(till 17%)-haste-crit-Mastery är statprio typ.

Fel, fel, fel, det är Immolate > CoE (BoD om du har andra klassar som kan göra 8% spelldmg) > Conflag > Chaos Bolt > incispam (insta cast / hard cast soul fire för improved soulfire) > Corr när du rör på dig.

 

Du borde sikta på 10% haste i början så att du får en extra tick med immo (conflag).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fel, fel, fel, det är Immolate > CoE (BoD om du har andra klassar som kan göra 8% spelldmg) > Conflag > Chaos Bolt > incispam (insta cast / hard cast soul fire för improved soulfire) > Corr när du rör på dig.

 

Du borde sikta på 10% haste i början så att du får en extra tick med immo (conflag).

Du har nog varit borta ett tag? CoE och BoD har inget med varandra att göra längre. CoE är en curst och BoD är en Bane.

 

Och Corr ska i princip alltid vara uppe. Det du snackar om nu verkar taget från wotlk

 

edit: Oj, glömde att vi pratade om instance bossar och inte om raids. Jag borde sova lol

Redigerat av Hackie
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har nog varit borta ett tag? CoE och BoD har inget med varandra att göra längre. CoE är en curst och BoD är en Bane.

 

Och Corr ska i princip alltid vara uppe. Det du snackar om nu verkar taget från wotlk

 

edit: Oj, glömde att vi pratade om instance bossar och inte om raids. Jag borde sova lol

Sa jag att de hade något med varandra att göra? Man kan göra CoE i början och sen BoD efter. Jag snackade bara om öppningsrotationen.

 

Jag spelar warlock nu och jag har spelat warlock i 5 år, jag vet vad jag snackar om. Corr behöver inte vara uppe hela tiden, om man kan kasta en incinerate istället för Corr så ska man göra det.

 

Sen fattar jag inte varför du sa att man skulle kasta CB före Conflag... Conflag ger 30% mer haste på 3 casts, dessutom gör conflag mycket mer damage.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sa jag att de hade något med varandra att göra? Man kan göra CoE i början och sen BoD efter. Jag snackade bara om öppningsrotationen.

 

Jag spelar warlock nu och jag har spelat warlock i 5 år, jag vet vad jag snackar om. Corr behöver inte vara uppe hela tiden, om man kan kasta en incinerate istället för Corr så ska man göra det.

 

Sen fattar jag inte varför du sa att man skulle kasta CB före Conflag... Conflag ger 30% mer haste på 3 casts, dessutom gör conflag mycket mer damage.

Casta CB före var ett misstag av mig. Naturligtvis castar man conflagrate först.

 

Men i raids ska man alltid ha corr uppe. Kollar du på worldlogs över alla speccs för warlock så har de bästa en upptime på runt 95% med corr.

Redigerat av Hackie
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ursäkta om jag har fel, men jag brukar alltid köra CB sen conflag eftersom CB har en liten delay på att skada och du hinner få av en conflag och inte göra av backdraft eller va den nu heter proccs.

Det är så man ska göra. Så du har så rätt så!

 

Har inte testat det på flera år och trodde även att man skulle dra conflag före. Men det var en ganska stor delay på 1-2 sekunder. Och dessutom är det jävligt dumt att dra en conflag så snabbt när man startar. Händer lätt att tanken tappar aggro.

 

Fast öppningsrotation är inte så relevant anyway imo :P En fight varar ofta mer än 5 sekunder

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herregud, det är därför man kastar BoD eller CoE efter Immolate så att man kan kasta Conflag direkt.

och om en tank tappar agro pga en conflag så suger tanken.

 

Det betyder inte så mycket vad man kastar först, men det är bra så att man vet vad man ska prioritera, dvs att alltid kasta conflag istället för CB.

 

En mage som crittar 60k borde inta ta agro heller, så värför skulle en 40k conflag ta agro...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herregud, det är därför man kastar BoD eller CoE efter Immolate så att man kan kasta Conflag direkt.

och om en tank tappar agro pga en conflag så suger tanken.

 

Det betyder inte så mycket vad man kastar först, men det är bra så att man vet vad man ska prioritera, dvs att alltid kasta conflag istället för CB.

 

En mage som crittar 60k borde inta ta agro heller, så värför skulle en 40k conflag ta agro...

Då förlorar du ju en gcd i början ju?

Man börjar alltid med att sätta upp BoE för att låta tanken hinna få aggro sen kör corr - immolate - cb - conflag etc etc

givetvis har conflag högre prior än cb men om man nu vill ha superduper max dps så gåre inte o slösa en gcd

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då förlorar du ju en gcd i början ju?

Man börjar alltid med att sätta upp BoE för att låta tanken hinna få aggro sen kör corr - immolate - cb - conflag etc etc

givetvis har conflag högre prior än cb men om man nu vill ha superduper max dps så gåre inte o slösa en gcd

Jo, lilla du. Om man precastar före tanken pullar så slösar man ingen GCD, som sagt, en bra tank har threat direkt, men om tanken suger så kan man göra som du säger.

 

Om man inte tycker om att tanken tappar agro så kan man alltid specca affli, affli är bättre än destro och så har affli låg threat i början då affli har en lång "ramp uptime" dvs det tar lång tid innan man kommer igång med dpsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...