Touchmagic Skrivet 18 April 2011 Rapport Dela Skrivet 18 April 2011 tjena, jag behöver ett nytt grafikkort eftersom mitt överhettas på 0,3 sekunder... har ni några tips på bra grafikkort? kanske ska säga att mitt nätagg bara ger ut 350W Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 18 April 2011 Rapport Dela Skrivet 18 April 2011 Fixa överhettningen istället till att börja med. Du lär få köpa ett nytt nätagg ifall du vill ha en nämnvärd prestandaskjuts. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 18 April 2011 Rapport Dela Skrivet 18 April 2011 HD 5770/5750 är några alternativ, tror ett HD 6790 skulle funka även det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 18 April 2011 Rapport Dela Skrivet 18 April 2011 Vad har du för grafikkort nu, och hur många grader är "överhettat" enligt dig? Och sen bör du börja med att köra ett nytt nätagg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 19 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2011 Nu har jag ett Gainward Geforce GT240, och det drar upp i över 70 grader när jag spelar minecraft... och tillslut så fryser bilden och det blir massa regnbågsfärger på skärmen... och då måste jag starta om datorn via knappen på datorn... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 19 April 2011 Rapport Dela Skrivet 19 April 2011 Rengör det då, lär vara fyllt till bredden med damm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 19 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2011 (redigerat) Rengör det då, lär vara fyllt till bredden med damm.det har jag redan gjort, överhettas ändå. dessutom har jag bara haft det i ett år... Redigerat 19 April 2011 av NoSight Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 19 April 2011 Rapport Dela Skrivet 19 April 2011 Inget luftflöde i chassit? Kylaren ska ju klara grafikkortet så det är inte där felet sitter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 21 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 21 April 2011 men om jag köper ett 500W nätagg, vilka grafikkort rekommenderar ni då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 21 April 2011 Rapport Dela Skrivet 21 April 2011 men om jag köper ett 500W nätagg, vilka grafikkort rekommenderar ni då?Spelar ingen roll hur många watt agget är på, du klarar i princip alla grafikkort med 500. Säg hur mycket du är villig att betala så fixar vi fram ett åt dig. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNekoFTW Skrivet 21 April 2011 Rapport Dela Skrivet 21 April 2011 Utan att veta vad han är villig att ge ut föreslår jag ett 6950 som han låser upp till ett 6970, det ska han klara på 500W. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Husko Skrivet 21 April 2011 Rapport Dela Skrivet 21 April 2011 Budget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.