Poesi Skrivet 6 September 2011 Rapport Dela Skrivet 6 September 2011 Nej, det menar jag inte. Jag menar att jag hellre skulle läsa om musik jag kan lyssna på till vardags än annan musik. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 6 September 2011 Rapport Dela Skrivet 6 September 2011 Jag läser om all musik, till och med det jag inte lyssnar på. Ofta är det så att om jag finner personen fascinerande är jag bunden att gilla konsten också. Yukio Mishima och GG Allin till exempel. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 6 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 6 September 2011 Beethoven och Chopin. Lyssna på dem.På min skola brände läraren ut skivor till alla med ca 20 klassiska låtar på (Mozart, Händel, Vivaldi, Beethoven, Grieg, Chopain, Bizet etc etc. ), och där han sa vilket stycke det var "Beethovens 6e Symfoni i d moll", till exempel. Sen fick vi lära oss alla utantill, så testade han oss med en skiva där allt kom i blandad ordning och utan hans kommentarer :P Personligen tycker jag nog mest om Beethoven och Vivaldi. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 6 September 2011 Rapport Dela Skrivet 6 September 2011 Beethoven är så mäktig och dramatisk i sitt uttryck, jävligt bra musik. :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 6 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 6 September 2011 (redigerat) Epic win. Redigerat 6 September 2011 av Guggo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 7 September 2011 Rapport Dela Skrivet 7 September 2011 I engelska boken textbook är en av Bruce Springsteens låtar inskrivna! =DBäst.Apropå detta, kom på att det i A Piece Of Cake 3 finns en text om en kille som inte har några vänner men som istället skriver brev till sin idol, Bruce Springsteen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 7 September 2011 Rapport Dela Skrivet 7 September 2011 Apropå detta, kom på att det i A Piece Of Cake 3 finns en text om en kille som inte har några vänner men som istället skriver brev till sin idol, Bruce Springsteen.Jag minns i nian på engelskan, där det stod i boken om musiker som dött unga, typ Hendrix, Cobain och Lennon, lite om Sex Pistols och punkrevolutionen i England samt texten till Under Pressure. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 7 September 2011 Rapport Dela Skrivet 7 September 2011 (redigerat) Jag minns i nian på engelskan, där det stod i boken om musiker som dött unga, typ Hendrix, Cobain och Lennon, lite om Sex Pistols och punkrevolutionen i England samt texten till Under Pressure.Känner igen det en smula. Vilken bok? Har haft rätt många olika innan jag fick böcker avsedda för gymnasiet. Redigerat 7 September 2011 av Juicelol Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 7 September 2011 Rapport Dela Skrivet 7 September 2011 Känner igen det en smula. Vilken bok? Har haft rätt många olika innan jag fick böcker avsedda för gymnasiet.Jag tror den hette Good Stuff, typ en papegoja eller zebra på omslaget, minns inte vilket. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 7 September 2011 Rapport Dela Skrivet 7 September 2011 Ah. Ja. Good Stuff C, med papegojan, är menad för åttan. Good Stuff D, med zebran, är menad för nian. Hade båda i sjuan. Tror att det är D som du pratar om. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 9 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 9 September 2011 Pulse live. http://video.google.com/videoplay?docid=220505835135425727 Nice. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 11 September 2011 (redigerat) David Bowie är så jävla cool. Det är helt sinnesjukt. Redigerat 11 September 2011 av Guggo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg