Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

Beethoven och Chopin. Lyssna på dem.

På min skola brände läraren ut skivor till alla med ca 20 klassiska låtar på (Mozart, Händel, Vivaldi, Beethoven, Grieg, Chopain, Bizet etc etc. ), och där han sa vilket stycke det var "Beethovens 6e Symfoni i d moll", till exempel. Sen fick vi lära oss alla utantill, så testade han oss med en skiva där allt kom i blandad ordning och utan hans kommentarer :P

 

Personligen tycker jag nog mest om Beethoven och Vivaldi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I engelska boken textbook är en av Bruce Springsteens låtar inskrivna! =D

Bäst.

Apropå detta, kom på att det i A Piece Of Cake 3 finns en text om en kille som inte har några vänner men som istället skriver brev till sin idol, Bruce Springsteen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Apropå detta, kom på att det i A Piece Of Cake 3 finns en text om en kille som inte har några vänner men som istället skriver brev till sin idol, Bruce Springsteen.

Jag minns i nian på engelskan, där det stod i boken om musiker som dött unga, typ Hendrix, Cobain och Lennon, lite om Sex Pistols och punkrevolutionen i England samt texten till Under Pressure.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag minns i nian på engelskan, där det stod i boken om musiker som dött unga, typ Hendrix, Cobain och Lennon, lite om Sex Pistols och punkrevolutionen i England samt texten till Under Pressure.

Känner igen det en smula. Vilken bok? Har haft rätt många olika innan jag fick böcker avsedda för gymnasiet. Redigerat av Juicelol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...