Guggo Skrivet 21 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2011 Okej, Lou Reed är grym, en av de största i min bok. Men det där var fan horribelt. :( Tycker att det man fick höra på förhandstitten (lyssningen?) var jävligt underligt alltså. Det låter lite som någon bara har lagt på Lou Reeds röst på ett Metallica-spår. Blir intressant att höra hela skivan. Är det förresten någon som vet varför alla i publiken alltid ropar "Looooouuuuu", som om de buar åt Lou Reed? Är det någon grej? Har sett det bl.a. när han går upp på scen med Gorillaz och när han introducerar Frank Zappa i Hall of Fame. Eller okej, Frank och Lou hade ju en historia bakom sig, så jag kan förstå varför de buar. Men nu gjorde de det igen när han spelar med Metallica. Någon som vet vad som försiggår?Inte en aning. Kanske är någon grej bara? Det händer ju att det i samband med vissa artister uppkommer grejer som publiken "alltid" gör. Jag tror inte de buar åt honom :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 22 September 2011 Rapport Dela Skrivet 22 September 2011 Tycker att det man fick höra på förhandstitten (lyssningen?) var jävligt underligt alltså. Det låter lite som någon bara har lagt på Lou Reeds röst på ett Metallica-spår. Blir intressant att höra hela skivan.Så tänkte jag också ungefär, och det instrumentala var inte mycket att hurra för heller. Inte en aning. Kanske är någon grej bara? Det händer ju att det i samband med vissa artister uppkommer grejer som publiken "alltid" gör. Jag tror inte de buar åt honom :PJo men det måste vara så. Det här klippet t.ex, vid 1:05: Jag ville mest veta var det kommer ifrån. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 28 September 2011 Rapport Dela Skrivet 28 September 2011 Jahapp, nu är hela Lou Reed + Metallica-låten ute på youtube. Mitt första intryck består: helt jävla uselt. Vem tyckte egentligen att det här var en bra idé? Vi får hoppas att det här är typisk Lou Reed-humor.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 28 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 28 September 2011 (redigerat) Alltså, jag tycker inte det är uruselt, men det är ju inte bra. Tycker vissa delar är...ok. Men jag kommer ju knappast lyssna särskilt aktivt på det. Carla Bruni däremot. Det är grejer det. Que tu m'aimais encore C'est quelqu'un qui m'a dit que tu m'aimais encore Serait-ce possible alors ? Redigerat 28 September 2011 av Guggo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 6 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2011 Så. Jävla. Coolt. Särskilt vid 1:45 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 6 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Oktober 2011 Jag var så jävla insnöad på The Wall ett tag. Det var nog musiken i kombination med historien.. jag har alltid varit svag för konceptalbum. Jag missade Roger Waters när han spelade i Globen sist, ångrar det nu, speciellt då han återförenades med Gilmour och Mason. Gillar också filmen som fan. Min hemliga dröm är att spela Pink i en uppsättning av The Wall. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 7 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2011 (redigerat) Förut fanns bara "Young folks" ute på Spotify, av Peter Björn & John. Nu verkar massor med album av dem finnas med. Yay! Edit - Det fanns visst två grupper på Spotify. Samma grupp men den enda skillnaden var ett komatecken. På gruppen med komatecknet fanns bara en låt, på den andra fanns en jäkla massa låtar. Så det las nog inte till nyss som jag trodde. Bara jag som gått in till fel sida hela tiden. :( Redigerat 8 Oktober 2011 av 3FJSKFJSKGJES Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 12 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2011 Nirvana är verkligen helt fantastiska. Det är en av de grupper jag alltid återvänder tilll/kan lyssna på. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 12 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2011 Var och såg RHCP live i Globen igår. Herrejävlar alltså, vilken jävla energi dom har. Fick skitbra platser nästan jämte scenen också, skulle nog däremot ha passat bättre att stå på golvet, det var ett jävla ös där. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 13 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2011 Nirvana är verkligen helt fantastiska. Det är en av de grupper jag alltid återvänder tilll/kan lyssna på.Vilka är dina favoritskivor? Om jag skulle ranka mina skulle det vara: 1: In Utero2: Unplugged3: Nevermind4: Bleach Incesticide har jag inte lyssnat på än. Och live-skivan från Readingfestivalen -92 är grym. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 13 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2011 (redigerat) Har ingen favoritskiva. Alla skivor har bra låtar! Jag tycker även att alla borde se/lyssna på nedanstående klipp. Det är sådant här som gör The Who till mitt favoritband, och till ett av världshistoriens bästa rockband. Särskilt från 6:45 och framåt. Så. Jävla. Bra. Redigerat 13 Oktober 2011 av Guggo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 13 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2011 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg