Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

Okej, Lou Reed är grym, en av de största i min bok. Men det där var fan horribelt. :(

 

Tycker att det man fick höra på förhandstitten (lyssningen?) var jävligt underligt alltså. Det låter lite som någon bara har lagt på Lou Reeds röst på ett Metallica-spår. Blir intressant att höra hela skivan.

 

Är det förresten någon som vet varför alla i publiken alltid ropar "Looooouuuuu", som om de buar åt Lou Reed? Är det någon grej? Har sett det bl.a. när han går upp på scen med Gorillaz och när han introducerar Frank Zappa i Hall of Fame. Eller okej, Frank och Lou hade ju en historia bakom sig, så jag kan förstå varför de buar. Men nu gjorde de det igen när han spelar med Metallica. Någon som vet vad som försiggår?

Inte en aning. Kanske är någon grej bara? Det händer ju att det i samband med vissa artister uppkommer grejer som publiken "alltid" gör. Jag tror inte de buar åt honom :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker att det man fick höra på förhandstitten (lyssningen?) var jävligt underligt alltså. Det låter lite som någon bara har lagt på Lou Reeds röst på ett Metallica-spår. Blir intressant att höra hela skivan.

Så tänkte jag också ungefär, och det instrumentala var inte mycket att hurra för heller.

 

Inte en aning. Kanske är någon grej bara? Det händer ju att det i samband med vissa artister uppkommer grejer som publiken "alltid" gör. Jag tror inte de buar åt honom :P
Jo men det måste vara så. Det här klippet t.ex, vid 1:05:

 

 

Jag ville mest veta var det kommer ifrån. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, jag tycker inte det är uruselt, men det är ju inte bra. Tycker vissa delar är...ok. Men jag kommer ju knappast lyssna särskilt aktivt på det.

 

Carla Bruni däremot. Det är grejer det.

Que tu m'aimais encore

C'est quelqu'un qui m'a dit que tu m'aimais encore

Serait-ce possible alors ?

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag var så jävla insnöad på The Wall ett tag.

 

Det var nog musiken i kombination med historien.. jag har alltid varit svag för konceptalbum.

 

Jag missade Roger Waters när han spelade i Globen sist, ångrar det nu, speciellt då han återförenades med Gilmour och Mason.

 

Gillar också filmen som fan.

 

 

Min hemliga dröm är att spela Pink i en uppsättning av The Wall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förut fanns bara "Young folks" ute på Spotify, av Peter Björn & John.

 

Nu verkar massor med album av dem finnas med. Yay!

 

Edit - Det fanns visst två grupper på Spotify. Samma grupp men den enda skillnaden var ett komatecken.

På gruppen med komatecknet fanns bara en låt, på den andra fanns en jäkla massa låtar.

 

Så det las nog inte till nyss som jag trodde. Bara jag som gått in till fel sida hela tiden. :(

Redigerat av 3FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nirvana är verkligen helt fantastiska. Det är en av de grupper jag alltid återvänder tilll/kan lyssna på.

Vilka är dina favoritskivor? Om jag skulle ranka mina skulle det vara:

 

1: In Utero

2: Unplugged

3: Nevermind

4: Bleach

 

Incesticide har jag inte lyssnat på än. Och live-skivan från Readingfestivalen -92 är grym.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ingen favoritskiva. Alla skivor har bra låtar!

 

Jag tycker även att alla borde se/lyssna på nedanstående klipp. Det är sådant här som gör The Who till mitt favoritband, och till ett av världshistoriens bästa rockband. Särskilt från 6:45 och framåt. Så. Jävla. Bra.

 

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...