Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

Bra musiksmak är sällsynt, det är sällan jag hittar någon som tycker om samma band som mig. :(

 

Just nu sitter jag med min akustiska gitarr och lyssnar på Porcupine Tree för inspiration. Vi ska träffas igen och repar på fredag, men ingen av oss har egentligen ingen aning om vad vi vill spela, speciellt då alla drar influenser från olika håll. Men det känns som att jag är den som kommer stå för det konceptuella i bandet - hjärnan om man nu vill :D - medan de andra är mer tekniskt kompetenta och kan konkretisera idéerna som förs fram. Själv är jag en horribelt medioker basist på ett rent tekniskt plan, men jag är rätt kreativ.

 

Någon annan som spelar i band? Hur kom ni fram till vad ni ville spela? Har ni någon ledare i gruppen eller musicerar ni bara tillsammans och går på vad som funkar för alla?

Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har väl inte alltför udda musiksmak? Jag menar RHCP och Gorillaz? :P

 

Försök hitta några som spelar först och övertyga dem att det är bättre att vara med i ett band än att sitta hemma själva. Ni kan försöka introducera varandra för er favoritmusik och förhoppningsvis hittar ni tillslut någonting som överlappar allas preferenser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi önskar vi kunde få tag på någon frän keyboardsnubbe med skön musiksmak, men det är tydligen för mycket begärt i dessa trakter :(

Jag kan spela lite keyboard, har bäst musiksmak och är rätt frän.

 

B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Möjligen inte, men känner väldigt få i min stad som gillar min musik. Blir däremot nog ganska lätt om jag bara sätter upp en lapp eller liknande, men känner att skolan trycker rätt hårt nu, så det får vänta.

 

"OFT": Fick lite grejor på posten idag, väntar fortfarande på två skivor. :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Incesticide har jag faktiskt inte lyssnat på än. Men bra val med The Mars Volta! :D Om du gillar den borde du kolla in Frances the Mute och De-Loused In the Comatorium, deras bästa tycker jag. Vad är det för skiva längst ner till höger? Kan inte urskilja någon text. Och vilka skivor väntar du på?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mmm, grejen är att de flesta band i min skola redan har en bra sångare.

Och det är väldigt populärt med gitarr också, de flesta band söker en basist eller trummis. Tror inte de skulle fråga efter en bättre sångare eller bättre gitarrist.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...