Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

1.Ja. Och han sjöng på studioinspelningen ("I want my MTV" är Sting)

2.Aeh, men det är alltid coolt när så många fantastiska artister uppträder tillsammans.

3.Allvarlig karl!

1. Aa, jag såg det, jag googlade :) Key to success :D

2.Jo... jag förtår vad du menar, men personligen så skulle jag säga att jag inte upskattar om Eric Clapton står i bakgrunden. Sen visste jag inte ens vem Collins är... :o

3. På en liveinspelning på Sultans of Swing ser han jätteglad ut... Och han var massa gulliga smilrynkor bredvid ögonen :(

Och i musikvideor är han ju också glad. Antar att han har tröttnat på låten :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mark Knopfler är homofob och rätt trist som person tror jag, men jag brukar försöka tänka bort det när jag lyssnar för att musiken är så jävla bra.

 

Vet du inte vem Phil Collins är? :S Han är väl nästan den kändaste av dem (efter Eric Clapton) nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadå homofob? Det har jag aldrig hört något om, förutom lite gnäll på texten i Money for nothing.

 

 

 

Och jag tycker det här förtjänar lite uppmärksamhet!

Tony Iommi har cancer. Hoppas han klarar sig :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadå homofob? Det har jag aldrig hört något om, förutom lite gnäll på texten i Money for nothing.

Och jag tycker det här förtjänar lite uppmärksamhet!

Money For Nothing och Les Boys... kanske inte så vettiga argument egentligen men jag har den uppfattningen.

Jag vet att Iommi har cancer, jag hoppas att han klarar sig, hur vill du mer att det ska uppmärksammas?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Money For Nothing och Les Boys... kanske inte så vettiga argument egentligen men jag har den uppfattningen.

 

Som du säger själv, inte så vettiga argument, Tycker jag i alla fall! Man kan inte döma en musiker som homofob på grund av att några rader i två av hans låter kan tolkas som anti-homosexuella.

 

Jag vet att Iommi har cancer, jag hoppas att han klarar sig, hur vill du mer att det ska uppmärksammas?

Det var inte riktat mot dig... :P Han är ju trots allt en av de viktigaste personerna någonsin inom sin gren, att han har cancer är ju ändå en rätt stor "grej". Dessutom, att hamna sist på en sida är fail!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mark Knopfler är homofob och rätt trist som person tror jag, men jag brukar försöka tänka bort det när jag lyssnar för att musiken är så jävla bra.

 

Vet du inte vem Phil Collins är? :S Han är väl nästan den kändaste av dem (efter Eric Clapton) nu för tiden.

Nuförtiden? Tja nuförtiden. så spelas det bara skit på radio. Och jag tvivlar på att folk i min ålder vet vem Phil Collins är. Det är väldigt få band/artister jag upptäckt själv sådär bara, Dire Straits och The Who är sånt min pappa gillar tex.

Så utöver det, vad ska man påverkas av...? Kanske min gitarrlärare, men jag har inte spelat några låtar med Collins.

Och homofob? Vad i Money For Nothing är så homofobiskt? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och homofob? Vad i Money For Nothing är så homofobiskt? :(

"See the little faggot with the earring and the makeup

Yeah buddy that’s his own hair

That little faggot got his own jet airplane

That little faggot he’s a millionaire"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmff... ja men...

Green day, till exempel, sjunger ju sieg heil i en låt, men jag tvivlar på att de är nazister. Jag hoppas de inte är de i alla fall. Om de ändå skulle vara det är det i alla fall bra att de inte är mina favoritartister direkt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmff... ja men...

Green day, till exempel, sjunger ju sieg heil i en låt, men jag tvivlar på att de är nazister. Jag hoppas de inte är de i alla fall. Om de ändå skulle vara det är det i alla fall bra att de inte är mina favoritartister direkt...

Många artister sjunger mycket i sina låtar. Man kan inte tolka det bokstavligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äh, tolkar man låtar bokstavligt så skulle varannan artist vara rasist, homofob, våldtäktsman, eller något annat spännande.

 

Edit: Lyckan som uppstår när The Who spelas på radion!

 

Edit: In the Air tonight och Sussudio brukar de flesta ha hört.

 

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...