Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

 

 

 

http://www.songmeanings.net/songs/view/353...50/#73016084604

 

Angående Phil Collins så har han gjort en del disneymusik, och så tror jag att han spelas lite på radio ibland också. Det är i alla fall den uppfattning jag har, jag lyssnar ju inte på radio men folk brukar veta vem han är.

Jag lyssnar knappt på radio.

Jag kollade på Disney-flilmer när jag var liten så då kollade jag inte vem som gjort låtarna.

Jag vet inte om folk vet vem vem han är. Idag på slöjden gick jag ut ur klassrummet för att några spelade Scary Monsters med Skrillex högt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittade den här videon, ett gäng artister, bl. a. Tom Petty och Prince, gör en cover på Beatles' "While My Guitar Gently Weeps". Prince gitarrsolo är fenomenalt bra.

 

 

:D

Top Comment:

"Uhhh this doesn't look like David Gilmour playing Comfortably Numb... Misleading title"

 

:P

 

Ruskigt, ruskigt bra är det i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Riktigt bra. :D Tänker direkt på Travelin' Wilburys när jag ser Jeff Lynne och Tom Petty tillsammans.

Sen att jag hatar Prince kan jag kanske bortse från när det gäller just denna video. :P

 

På tal om "greatest ever", detta framförande är fortfarande oöverträffat så vitt jag vet. Det bästa jag sett/hört (dock bara på youtube, förstås)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Top Comment:

"Uhhh this doesn't look like David Gilmour playing Comfortably Numb... Misleading title"

 

:P

 

Ruskigt, ruskigt bra är det i vilket fall.

David Gailmour är världens bästa gitarrist, så enkelt är det bara. :P

 

Riktigt bra. :D Tänker direkt på Travelin' Wilburys när jag ser Jeff Lynne och Tom Petty tillsammans.

Sen att jag hatar Prince kan jag kanske bortse från när det gäller just denna video. :P

:angry:

 

Nej men, varför då? Jag har sjukt stor respekt för Prince. Förutom att han är en otroligt talangfull musiker, behärskar flera intrument (hans första skiva spelade han in helt själv vid 19 års ålder) och är en grym showman har han gjort massvis med bra musik. Dirty Mind till exempel är en klassiker.

Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Riktigt bra. :D Tänker direkt på Travelin' Wilburys när jag ser Jeff Lynne och Tom Petty tillsammans.

 

Åh! Ja! Nu lyssnar vi på Traveling Wilburys!

 

Fin tribute till Roy är det också :')

 

Bästa biten på låten är Roy Orbisons sång som sedan övergår i Bob Dylan och Tom Petty.

 

. Förutom att han är en otroligt talangfull musiker, behärskar flera intrument (hans första skiva spelade han in helt själv vid 19 års ålder)

Du menar som Dave Grohl gjorde? Iirc så var han i sina tidiga 20-något när han spelade in sin första egna skiva (kassett visserligen, men what ever). Han spelade alla instrument själv, och dessutom spelade han in den i smyg och släppte den under en pseudonym! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du menar som Dave Grohl gjorde? Iirc så var han i sina tidiga 20-något när han spelade in sin första egna skiva (kassett visserligen, men what ever). Han spelade alla instrument själv, och dessutom spelade han in den i smyg och släppte den under en pseudonym! :P

Hm, det visste jag inte. Lyssnar lite grann nu, gillar soundet mer än Foo Fighters iaf. :P Mycket mer grunge.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...