Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

Jag satt och mobbade Blue Oyster Cult efter att jag hört orginalet på Cities on Flame with rock n roll (jag hade bara hört Guitar-Hero versionen förut, och jag trodde det var originalet. Och Guitar Hero har en mycket bättre sångare.)

Sen så kom det upp massa andra förslag, bland annat en sång som heter "She's as beautiful as a foot"

Haha, tänkte jag, låter ju som Family Guys tolkning av Sarah Jessica Parker!

"Vad är det här för skit", tänkte jag och började lyssna. Och...

...så var den riktigt bra. Riktigt bra, faktiskt! Visst kanske inte sången är det bästa, Även om det är så enkel, jag försöker lära den på gitarr nu utan svårigheter. Trevlig gitarr, även om den huvudsakligen spelar melodin som sjungs.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just det! Fan, Blue Öyster Cult är konstiga på ett sätt, eftersom alla deras hits är så olika varandra att jag inte håller ordning på dem. Jag tycker mycket om Going Through The Motions också.

 

Angående sketchen; ja, den är najs. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har skaffat lägenhet. Premiärlåten fick bli Black Dog- Led Zeppelin!

Det kunde ha varit värre. Underbart att så många i den här gruppen har fin musiksmak!

 

Apropå BÖC. Jag har lyssnat på The Reaper-låten, men jag vet inte om jag tyckte om den. Men vissa låtar måste man lyssna på flera gånger. :)

Juicelol: Ska lyssna på dem. Det kanske inte gör något att sången inte är det bästa. Men tyvärr blev jag väldigt besviken på Cities on flame with rock n roll.

Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig lyssnat på dem, visste inte ens vilken låt Don't Fear the Reaper var tills jag satte på den, kände igen den då såklart. :D Ganska schysst. Blir påmind om Lynyrd Skynyrd, även om min kunskap om dem också är extremt begränsad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...