Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

Fan vad najs! Har saknat For Martha.

 

Har laddat upp

på youtube nu, förresten.

EDIT: Dubbelpost, typ.

Du sjunger och spelar rätt bra, men jag tror det skulle låta bättre om du inte vibrerade med rösten varje gång du håller en längre ton. Är det medvetet?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du sjunger och spelar rätt bra, men jag tror det skulle låta bättre om du inte vibrerade med rösten varje gång du håller en längre ton. Är det medvetet?

Tack. :)

Intressant åsikt om vibrato, folk brukar tycka tvärtom. :P

Det är ganska medvetet ja, kanske blir det lite överdrivet ibland. Det har jag inte tänkt på, har som sagt aldrig hört något negativt om vibrato förut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack. :)

Intressant åsikt om vibrato, folk brukar tycka tvärtom. :P

Det är ganska medvetet ja, kanske blir det lite överdrivet ibland. Det har jag inte tänkt på, har som sagt aldrig hört något negativt om vibrato förut.

Tricket är att vara återhållsam, att göra något bara för att man kan och att göra det alltför ofta blir tröttsamt och bryter udden av det. Annars tror jag på dig, du har bevisligen skills och dessutom klanderfri musiksmak. :D

 

Kul att det gick bra på Rytmus, minns själv när jag gjorde intagningsproven till Kulturama och den lokala musiklinjen (musik var dock inte mitt förstahandsval, går annan linje). Vad spelade du?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår vad du menar. Ska tänka på det! :)

Samtidigt säger min mamma (låter löjligt, jag vet, men jag har en god relation till mina föräldrar och mammas åsikt om musik är intressant eftersom hon till skillnad från resten av familjen inte själv är musikalisk) att just vibratot lyfter det hela väldigt mycket, så jag tror att det till viss del är en smaksak.

 

Här nånstans ska jag skriva tack igen också. Tack! :D

 

Eftersom det var singer/songwriter-linjen skulle man spela två egna låtar, vilket jag gjorde. :P Sen var det lite

härmnings- och improvisationsövningar som gick mer eller mindre felfritt också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Möjligt att det är en smaksak, jag föredrar ofta när det sjungs en vanlig, ren ton istället för att alltid hålla på och trixa. Varje gång en tjej som faktiskt är duktig, men vägrar hålla samma ton i mer än en sekund och bryter ut i fullständigt wail-kalas med tillhörande klyschiga miner slås jag av en kraftig allergisk reaktion och förtvivlan över bortslösad talang. Jag skulle säga använd det, men inte varje gång, blir mer effektfullt så. :)

 

Nice med eget material, kan du tänka dig att spela in och visa upp det också? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Möjligt att det är en smaksak, jag föredrar ofta när det sjungs en vanlig, ren ton istället för att alltid hålla på och trixa. Varje gång en tjej som faktiskt är duktig, men vägrar hålla samma ton i mer än en sekund och bryter ut i fullständigt wail-kalas med tillhörande klyschiga miner slås jag av en kraftig allergisk reaktion och förtvivlan över bortslösad talang. Jag skulle säga använd det, men inte varje gång, blir mer effektfullt så. :)

Jag håller med.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill egentligen lägga upp på myspace snarare än youtube om det är egna låtar, för jag vet inte hur uphovsrättsgrejor funkar. Men det känns konstigt att lägga upp på myspace med den kassa ljudkvalitet jag har tillgång till. :/ När jag börjar gymnasiet kommer jag ha tillgång till riktiga studios, men i det här sammanhanget är det långt kvar dit. Jag ska fundera mer på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är så jävla härligt när bandet samlas och bitarna börjar falla på plats. Vi körde en cover på Black Sabbath's "Wizard", och märkte under tiden att ett tyngre, hårdare sound faller mer naturligt för oss än den snabbare och punkigare stil vi ägnat oss åt innan. Än så länge har vi inte producerat något eget material, men vi är alla bra sugna, och jag har några idéer jag vill utforska. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

GG Allin, utstyrsel: naken

 

Annars, The Thin White Duke? Om du har vit skjorta, svart väst, svarta kostymbyxor och passande skor i din garderob dvs, kamma bak håret och utrusta dig med en käpp så är du good to go.

 

Är det som en maskerad där ni klär ut er till specifika personer eller är det mer ett allmänt tema?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Det är ett allmänt tema. Rent teoretiskt kan man dra det hur långt som helst, och typ bara ta på sig en rock, eller gå dit som sten. Men nu gillar ju jag rockmusik. The Thin White Duke hade varit sjukt coolt. En väst och käpp kan jag antagligen fixa. Dock är mitt hår nog lite kort (men det kanske går att ordna), och jag kommer få förklara min utklädnad för varenda person :P Men bra idé! Jag har min "grunge"-utstyrsel, men den har jag haft på två andra fester redan, så helst inte. Dock kan säkert trasiga jeans användas på andra sätt!

 

Tyvärr liknar jag inte någon musiker såvitt jag vet, och har en rätt orockig-garderob. Jag skulle kunna se ut som The Beatles, The Who och liknande band (från tiden de hade kostymer, kavajer och liknande) men det känns inte så roligt att bara slänga på sig en kostym (dessutom är jag rädd om mina kostymer, kommer bli en blöt kväll!)

 

Fortsätt spåna :D

 

Edit: Ok, jag kan få till en hyfsad Thin white duke-frisyr, testade precis. Om inget bättre dyker upp så får jag lösan en väst och köra på Bowie!

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...