Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

Jag personligen tycker att det är synd att när mjag säger att jag lyssnar på hip hop/rap, så säger alla att det suger utan att dom ens hört artisterna jag lyssnar på. Bara för att den mesta rap och hip hop som spelas på radio suger, betyder det inte att all rap gör det.

Visst man kanske inte gillar musikstilen, men man kan iaf lyssna på texten då det finns många rap låtar som har meningsfull text.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen video jag postade innehöll någonting underground, de tillhör alla de största inom hiphopen. :P

 

Skitmusik blir känt för att det är gjort i syfte att tilltala mycket folk, så har det alltid varit och kommer alltid att vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen video jag postade innehöll någonting underground, de tillhör alla de största inom hiphopen. :P

 

Skitmusik blir känt för att det är gjort i syfte att tilltala mycket folk, så har det alltid varit och kommer alltid att vara.

Jo jag vet att ingen av dina är underground, men dom flesta rap artister som är kända gör ren skitmusik och dom som inte är lika kända(i dom flesta fall) gör grym musik.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen video jag postade innehöll någonting underground, de tillhör alla de största inom hiphopen. :P

 

Lite ironiskt att Wu-Tang videon laddades upp av användaren "BMVUndergroundHiphop" :P

 

Skitmusik blir känt för att det är gjort i syfte att tilltala mycket folk, så har det alltid varit och kommer alltid att vara.

Fast njae. Så har det väl inte alltid varit? Världens näst bäst säljande album någonsin är ju Dark Side of The Moon, vilket uppenbarligen tilltalade folk (eftersom de sålde i sådana ofantliga mängder), och det är ju inte skitmusik. Det finns gott om musik som tilltalar/tilltalade den breda massan. Grejen är väl att nästan ingen av den är modern.

 

Och jag har precis hört både Iggy Pop (The Passenger) och Nirvana (Heart Shaped Box) på radio. Ni gör fel!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast njae. Så har det väl inte alltid varit? Världens näst bäst säljande album någonsin är ju Dark Side of The Moon, vilket uppenbarligen tilltalade folk (eftersom de sålde i sådana ofantliga mängder), och det är ju inte skitmusik. Det finns gott om musik som tilltalar/tilltalade den breda massan. Grejen är väl att nästan ingen av den är modern.

 

Och jag har precis hört både Iggy Pop (The Passenger) och Nirvana (Heart Shaped Box) på radio. Ni gör fel!

Nu talar jag alltså om musik som är skapad i syftet att tilltala "de flesta", inte bara musik som nått en bred publik. DSOTM var ett ärligt försök att ge sig på någonting experimentellt och nytt - vilket lyckades enormt bra och säkrade Pink Floyds plats i musikhistorien. Men det var en skiva skapad med konstnärliga och inte kommersiella intentioner.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Står på balkongen med ett glas whisky, en cigarr och lyssar på Dire Straits skiva, Making Movies. Bra skit.

Du var mig en äkta man! <3

Kan inte undvika att tycka att "ett glas whiskey och en cigarr" låter jävligt häftigt i det här sammanhanget.

Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...