Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Fick albumet av en polare via dropbox, men kan tänka mig att skivan dyker upp här och där framöver, folk brukar inte vara sega när det kommer till fildelning. :D

Skrivet

YEEEEEEEEEAAAAHH SIGUR RÓS! :D

Av vad jag hört hittills (vilket är typ två låtar) så låter det mer ambient än tidigare skivor, mer flytande och formlös än exempelvis Ágætis Byrjun.. vilket inte behöver betyda att det är sämre. Men jag tycker om Sigur Rós med mer trummor, långa, utdragna stycken som gradvis stegrar och slutar upp i ett explosivt klimax. Untitled #8 (Popplagið) och Festival är utmärkta exempel på vad jag tycker om mest med Sigur Rós.

Skrivet

Enligt vad jag hört så är ( ) den skivan som Valtari ska låta mest som, även om den är mer ambient. Eftersom ( ) är min favoritskiva så låter det helt klart intressant.

För övrigt tycker jag Untitled VII är deras bästa låt.

Skrivet (redigerat)

Lyssnat på Tallest Man on Earth's senaste - "There's No Leaving Now" 5-6 gånger nu, tror faktiskt det är hans bästa skiva hitills. Och det säger en del med tanke på hur mycket jag älskar The Wild Hunt. (Även Shallow Grave är fantastisk)

Beställde precis deluxe-bundeln med CD, Vinyl och några affischer om jag inte minns fel. Även någon '7 singel. :)

Redigerat av Xenophobia
Skrivet

Monkey, killing monkey, killing monkey

Over pieces of the ground

Silly monkeys give them thumbs

They forge a blade

And when there's one they're bound to divide it

Right in two

Right in two

Skrivet

Åh fan, fyller du år? Grattis! :D

Jag har tyvärr inga presenter, men jag kan bjuda in Nick Cave att sjunga en låt för dig.

Skrivet (redigerat)

Avundsjuk man blir på sin bror som kommer få att höra Dropkick Murphys live för han arbetar åt peace and love!

Redigerat av zazaza
  • Skapa ny...