Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

Har länge velat skriva en låt med "konstiga" ackord, igår kom jag på att Esus2 är en bra utgångspunkt. Så nu har jag kommit en bra bit in på en låt med stämningen EAEGBE (som i huvudsak gör att E-greppet blir Esus2).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Rawr; fast Skrillex är ju med electrostep än dubstep ;) Sen att jag fördrar electrostep före dubstep är ju en annan sak. Därmed inte sagt att jag är ett stort Skrillexfan, även fast han har gjort ett par rätt bra låtar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer ihåg när Skrillex postade en Aphex Twin-låt på sin facebook, och hundratals av hans fans kommenterade att det sög för att det inte fanns någon drop. Helvete vad jag ville facepalma min hand igenom skallen, normalt sett accepterar jag andra personer's åsikter och så, men det var nog den mest idiotiska anledningen jag hört till att något skulle suga. :_

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Rawr; fast Skrillex är ju med electrostep än dubstep ;) Sen att jag fördrar electrostep före dubstep är ju en annan sak. Därmed inte sagt att jag är ett stort Skrillexfan, även fast han har gjort ett par rätt bra låtar :)

Inte så insatt i alla subgenrer till dub, men då har man lärt sig nått nytt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avundsjuk man blir på sin bror som kommer få att höra Dropkick Murphys live för han arbetar åt peace and love!

Dem ska spela på Gröna Lund i 26/6, annars :) Lär inte bli så dyrt om du köper Gröna kortet ;)

 

Ja, det är skitfint väder ute, men här sitter jag vid datorn och lyssnar igenom Deep Purple's lp Machine Head.

Fantastisk musik :)

Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...