Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

Sitter och lyssnar på Rockklassiker (107.8), och de hade någon grej där de kör en bit av en engelsk text genom google translate och så kan folk ringa in och gissa vilken låt det är.

 

Nyss körde de "Jag önskar jag var speciell. Du är så jävla speciell." och INGEN ringde in. Den var enkel ju, jävla sopor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan ju å andra sidan tänka mig att de flesta som lyssnar på rockklassiker är mer inne på typ AC/DC, Whitesnake, ZZ Top, etc. och kanske inte har lika stor koll på band som Radiohead. Även om låten var en stor hit och det nästan var pinsamt att ingen gissade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

varför ringde inte du då?

Satt och pluggade :< Nu i efterhand önskar jag att jag hade ringt!

 

Och även om man inte kan det så är det ju bara att översätta tillbaka till engelska och googla.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan ju å andra sidan tänka mig att de flesta som lyssnar på rockklassiker är mer inne på typ AC/DC, Whitesnake, ZZ Top, etc. och kanske inte har lika stor koll på band som Radiohead. Även om låten var en stor hit och det nästan var pinsamt att ingen gissade.

Njae. Jag har lyssnat på Rockklassiker rätt mycket de senaste dagarna, och de spelar faktiskt lite Radiohead (oftast Creep..) då och då.

 

I övrigt så verkar Nirvana, RHCP (särskilt Snow och Californication..), David Bowie, Ebba Grön, Imperiet AC/DC, Judas Priest och Black Sabbath och Metallica vara favoriter även om de faktiskt spelar en salig blandning. Lätt den bästa radiokanalen i alla fall. Dessutom är Ian Haugland (trummis i Europe) programledare :P

 

Senast spelat var; Piece of My Heart- Melissa Etheridge, Whole Lotta Love- Led Zeppelin, In Bloom- Nirvana, Rebel Yell- Billy Idol, Scar Tissue- RHCP, For those about to rock- AC/DC, Du ska va president- Imperiet, Jeremy- Pearl Jam, I love Rock 'n' Roll- Joan Jett.

 

Varje söndag mellan 23.00 och midnatt spelar de ett av världens bästa rockalbum (enligt någon lista de har) i sin helhet, rätt igenom. Förra veckan spelade de The Wall, idag skall de spela The Black Album.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åfan. Jag lyssnar i och för sig bara på morgonprogrammet med Jonas och Anton (106.7 här i Stockholm) och då tycker jag att det är samma låtar som går om och om igen; Def Leppard, White Lion, Bruce Springsteen..

 

Låter som ett nice program det där med världens bästa album, även om jag inte kommer lyssna ikväll då jag avskyr Metallica. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...