Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

Hahaha, Whore var där med och moshade! :D

Utav bara helvete! Var i moshpiten säkert 90 % av tiden, satan vilket röj det var! Jag som aldrig ens hört dem förut, helt klart ett av de bättre livebanden jag sett. :D Var i mitten av publikhavet, precis där Ken Casey var, när han var ute bland åskådarna. Han signerade min arm efteråt. :) Jävlar vad bra det var!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Utav bara helvete! Var i moshpiten säkert 90 % av tiden, satan vilket röj det var! Jag som aldrig ens hört dem förut, helt klart ett av de bättre livebanden jag sett. :D Var i mitten av publikhavet, precis där Ken Casey var, när han var ute bland åskådarna. Han signerade min arm efteråt. :) Jävlar vad bra det var!

Jag stod inte så mycket i mitten, men när man väl var där så blev det av att pumpa med näven och skrika på. :D Min mamma ville att jag inte skulle stå där, (Flina inte. :( ) så jag stod då för det mesta en bit bort från moshpiten där det var en jävla aning lugnare, jag vågade inte stå och hoppa och pumpa med näven i luften i full gas och skrika. Men jag gjorde det väl lite svagt ibland. Är för jävla blyg för att göra det bland en lugn folkgrupp. Aldrig sett Dropkick Murphys live förut och man var ju förväntansfull. Fan vad bra de var. Själv fick man skaka hand med Ken Casey =D. Om du såg en lång brun jävel med brunt hår och svart jacka kan det ha varit jag. =D Redigerat av zazaza
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Muse är nog bra live, jävligt bra låt också - klassiker. Muse är så bra på att göra storslagen musik, man får samma känsla som man får av folk metal när man lyssnar på dom.

Redigerat av Lifelover
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Riffet som börjar vid 4:33 = kungligt

 

Jag är inget vidare fan av Muse förutom ett par få låtar som är riktigt jävla bra, Map of the Problematique t.ex., men som du säger är de riktigt mäktiga live. :) Älskar det här klippet när Matts gitarr med hjälp av en kaossilator får fram ett ljud som flygrädsiren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är fel med paparazzi-skit, elakt mot kändisarnas privatliv osv. Men Thom Yorke och Jonny Greenwood är jävligt coola sådär när dom är ute på stan och går. B)

 

 

 

Billy Corgan verkar jävligt schysst. :D

 

thumbnailen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Får ont i hjärtat av att kolla på det här, när hela bandet lämnar scenen och Jonny vänder sig om och ser jätteförvirrad ut. :(

 

Gulligt av Colin att visa lite syskonkärlek och försöka cheera upp Jonny @ 2:11. :)

 

EDIT: Fast dom blev sams typ 2 minuter efter, Thom sa typ "shit happens". Verkar vara mycket problem med modulära synthar.

Redigerat av Lifelover
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dada Life är så jävla sköna. Bra musik för att vara den grenen, och sköna snubbar.

 

 

De verkar kunna sin Blue Öyster Cult/SNL också! 0.44

 

Dessutom är det nog inte många världsstjänor som uppmanar fans att skicka in sina egna demos, lyssnar, och kommer med konstruktiv (eller ja...) kritik.

http://www.dadalife.com/dada-life-listens-to-your-demos/

“Nice groove, but it died. Probably file corrupt. Or too avant-garde for us.” :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...