Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

Är väl rätt så stor skillnad på metal och METAL. Vanligtvis när någon spyr ur sig någon galla som "metal har ingen melodi" eller "metal är bara spela snabbt och rulla med huvudet" så suckar jag inombords och det säger egentligen mer om personen som sagt det, än vad det säger något om metal-musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker också det är lite löjligt, att folk drar slutsatsen att alla klär sig efter vad de lyssnar på. Visst, finns ju både emos, metal-fans och hiphopare t.ex. som klär sig efter en "stil", men finns nog lika många (om inte mer) som bara har vanliga kläder och ser vanliga ut. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, jag ser nog inte vanlig ut per say, men jag har inte en klädstil som passar med min hårdare musiksmak. Nu är jag knappast en renodlad metalhead längre, jag flummar runt lite överallt, men visst är det mest metal fortfarande. Men eftersom jag är en nätt tjej och inte är svartklädd med fem ton nitar så ser jag inte ut att vara into hård musik. :P

Sen så har jag knappt någon klädstil, min kille säger att min stil är att INTE ha en stil. Lol. Jag kan byta stil från dag till dag, avslappnat idag, punkigt igår, metal imorgon, tjejigt förra veckan och whatever nästa. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har äntligen mitt munspel nu! Kan dock bara de allra enklaste låtarna som typ Idas sommarvisa, Gubben Noak, en del av Whiskey In the Jar (om jag spelar väldigt sakta) och liknande. Men sjukt kul är det iaf! :D

 

EDIT: Är det svårare att dra in och få det att låta bra i hål 1-3 (speciellt hål 3) eller är det mitt munspel som det är något fel på? Haha, bäst att veta så man inte fått något trasigt. ;)

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fråga: klor som klo i plural, eller klor som ämnet klor?

Det vet jag faktiskt inte, ämnet klor kan väl svida på sår? Men att bli huggen av en klo kan ju också svida...

 

Fast han sjunger ju klor som "klår" så jag antar att dom menar ämnet klor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...