Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

Spelade nog In Rainbows 9-10 gånger innan det klickade. Tyckte Radiohead var rätt mediokra, men de klickade efter det. Tycker fortfarande att In Rainbows, Kid A och Amnesiac är deras bästa skivor. OK Computer och The Bends är sköna alternative-rock skivor, men tycker inte de erbjuder riktigt lika mycket som de andra jag nämnde. Hail to the Thief och King of Limbs är riktigt bra också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OK Computer, In Rainbows och Kid A är mina favoriter, i den ordningen. The Bends fastnade aldrig riktigt med undantag för Fake Plastic Trees och Street Spirit, som är riktigt jävla bra. Amnesiac är väl bara slasket som blev över efter Kid A, och det tycker jag märks också... Creep är en underbar låt, men har annars varit ointresserad av att ge Pablo Honey en chans, men nån gång ska jag väl ge den en genomlyssning, dock säger både min intuition och fans att den är väldigt medioker i jämförelse med andra alster. Hail To the Thief är grym som fan men King of Limbs tyckte jag var rätt tråkig, ärligt talat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pablo Honey är ganska... tam. Ingen dålig skiva, men jämfört med de andra så erbjuder den inte så mycket. Aldrig varit någon stor älskare av The Bends, tycker OK Computer är en bättre skiva, och de får ju ändå anses som relativt "lika".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att alla album är så pass bra så det är riktigt svårt att säga favorit-album, Pablo Honey har ju en del klassiker (Thinking About You, How Do You?, Ripcord, Anyone Can Play Guitar, Vegetable, Blow Out) och det har ju The Bends också (Fake Plastic Trees, High And Dry, Bones, (Nice Dream), Just, My Iron Lung, Bullet Proof... I Wish I Was, Street Spirit (Fade Out)). Det jag gillar med Blow Out är att den låter verkligen inte som att den skulle vara på Pablo Honey, den låter väldigt mycket mer som deras senare låtar. Det är också en av Thom Yorke's mer personliga låtar, som beskriver hans problem med självförtroendet.

 

Har glömt bort vad det kallas, men "B-sidorna" från Pablo Honey är faktiskt riktigt bra också, gillar Faithless The Wonder Boy:

 

 

Istället för att säga favorit-album, så säger jag favorit-låt från varje album:

 

Pablo Honey: Thinking About You

The Bends: Fake Plastic Trees

OK Computer: Subterranean Homesick Alien

Kid A: Kid A

Amnesiac: Pulk/Pull Revolving Doors

Hail To The Thief: The Gloaming

In Rainbows: Faust Arp

The King Of Limbs: Bloom

 

Men som sagt, riktigt svårt även att säga favoritlåtar, jag kan nog nästan garantera att jag älskar alla deras låtar.

Redigerat av Lifelover
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska vi välja favoritlåtar säger jag såhär:

 

Pablo Honey - You

The Bends - Planet Telex

OK Computer - Climbing Up These Walls

Kid A - Everything In It's Right Place

Amnesiac - Pyramid Song

Hail to the Thief - 2+2=5

In Rainbows - Videotape

The King of Limbs - Lotus Flower

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...