Suicidans Skrivet 24 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2012 Älskar hur Radiohead gjorde sina egna röster. :D Ofta brukar dom ju imitera kända personer, men Radiohead åkte till deras studio och gjorde sina egna röster. Dom kanske tycker om South Park. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 25 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2012 (redigerat) Prog är rätt skönt tycker jag faktiskt. Långa låtar, mycket konstigheter. Jag visste att du gillade Pink Floyd och den typen av prog, men detta kände jag inte till! Det blir nog karl av dig också. :D Spelar på Skeppsholmen imorgon. ( https://www.facebook.com/events/391098444287168/ )Ska dessutom spela lite på ett bröllop den 4 augusti.Om det går kanske jag kommer! Det vore asnice! Älskar hur Radiohead gjorde sina egna röster. :D Ofta brukar dom ju imitera kända personer, men Radiohead åkte till deras studio och gjorde sina egna röster. Dom kanske tycker om South Park.Grymt avsnitt med klockrent slut. Älskar hur Phil lägger nådastöten, "little crybaby". :D EDIT: Fucking cp, varför visas inte smileysarna? *sadface* Redigerat 25 Juli 2012 av Whore Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 25 Juli 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2012 (redigerat) Jag visste att du gillade Pink Floyd och den typen av prog, men detta kände jag inte till! Det blir nog karl av dig också. :DPfft B) FÖR ÖVRIGT. Blondie är sjukt bra och särskilt Debbie Harry. Sjunger tokbra! Redigerat 25 Juli 2012 av Guggo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 25 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2012 Hade lite tråkigt, så satte ihop en lista över mina favorit skivor, top 50. :) 1. Oceansize - Frames 2. Godspeed You! Black Emperor - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven 3. Between the Buried and Me - Colors 4. Mew - And the Glass Handed Kites 5. The Smashing Pumpkins - Mellon Collie 6. Dir En Grey - Uroboros 7. Sigur Rós - ( ) 8. Agalloch - Ashes Against the Grain 9. Steven Wilson - Grace For Drowning 10. Radiohead - In Rainbows 11. Ulver - Perdition City 12. Tori Amos - From the Choirgirl Hotel 13. Pain of Salvation - BE 14. Kayo Dot - Choirs of the Eye 15. Thrice - Vheissu 16. Pendulum - Hold Your Colour 17. Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet 18. Brand New - The Devil and God Are Raging Inside Me 19. Mr. Bungle - California 20. Anathema - We're Here Because We're Here 21. Opeth - Ghost Reveries 22. Blackfield - Blackfield 23. Pure Reason Revolution - The Dark Third 24. The Dear Hunter - Act II: The Meaning of, and All Things Regarding Ms. Leading 25. Tim Hecker - Harmony in Ultraviolet 26. Oceansize - Effloresce 27. Amplifier - Amplifier 28. Björk - Vespertine 29. Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 30. Tool - Lateralus 31. Kimbra - Vows 32. Godspeed You! Black Emperor - F#A# Infinity 33. Bass Communion - Ghosts on Magnetic Tape 34. Faith No More - King For a Day, Fool For a Lifetime 35. The River Empires - Epilogue 36. My Bloody Valentine - Loveless 37. Maudlin of the Well - Bath 38. The Pineapple Thief - Little Man 39. The Tallest Man on Earth - The Wild Hunt 40. Nine Inch Nails - The Downward Spiral 41. Periphery - Periphery II: This Time It's Personal 42. Pain of Salvation - The Perfect Element 43. Dredg - The Pariah, The Parrot, The Delusion 44. Gazpacho - Night 45. Alcest - Ecailles De Lune 46. Riverside - Rapid Eye Movement 47. Eisley - Room Noises 48. Mogwai - The Hawk is Howling 49. Explosions in the Sky - The Earth Is Not A Cold Dead Place 50. Ancestors - In Dreams and Time Honorable mentions: Mew - Frengers Porcupine Tree - Signify The Dear Hunter - The Color Spectrum The Smashing Pumpkins - Siamese Dream Tori Amos - Under the Pink Faith No More - Angel Dust Susanne Sundfør - The Silicone Veil Fantomas - Director's Cut Anathema - Judgement Mew - No More Stories Mr. Bungle - Mr. Bungle Thrice - The Alchemy Index Sigur Rós - Takk Steven Wilson - Insurgentes Radiohead - Kid A/Amnesiac Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 26 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2012 Om det går kanske jag kommer! Det vore asnice!Det gjorde du inte, väl? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 26 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2012 Det gjorde du inte, väl?Fanatiskt storslagna visioner har Whore alltid, vad han egentligen gör är dock ett enormt mysterium... Det är farligt att ha en lista över artister man tänkt ta sig igenom och sen ha en ledig dag när man inte har något att göra eller kan göra något... Jag tror jag redan tagit ner 5 gig musik. 3/4 av artisterna är kvar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 26 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2012 Haha, Whore.. du har kanske en poäng med Mr. Bungle, men känner inte att de gör det för att flasha med något. Det är mer galet, och galet är bra. :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 26 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2012 Många klipp från igår påväg upp på min kanal! http://www.youtube.com/edvinsmusic Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 27 Juli 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2012 (redigerat) Varför gillar folk sådant här? Redigerat 27 Juli 2012 av Guggo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 27 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2012 (redigerat) Just Melissa Horn har jag faktiskt väldigt svårt för. Däremot kanske du klassar även Lars Winnerbäck som "sånt där"? ^oerhört vackert och bra. För att besvara din fråga så äre det nog ofta främst texter som tilltalar folk i den här genren. Inte för att Melissa Horns sådana är mycket att ha... Redigerat 27 Juli 2012 av Juicelol Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 27 Juli 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2012 (redigerat) Tror jag har lite svårt för konceptet "Ledsen kille/tjej med gitarr som sjunger om kärlek och allt är jättejobbigt". Eller något, jag vet inte men Winnerbäck är jag inte ett större fan av heller. Redigerat 27 Juli 2012 av Guggo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 27 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2012 Min syster älskar Melissa Horn, och hon har väl ändå en någorlunda fanbase. Personligen lyssnar jag inte på speciellt mycket Svensk musik. (där texten är på Svenska dvs) Har inget emot det, men föredrar musik på Engelska, lyssnar väl på en del musik som är lite depp/en person med gitarr t.ex. men väldigt lite Svenskt som sagt. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg