Hoppa till innehåll

Musikchatt


Guggo

Rekommendera inlägg

På söndag är det "The big 4" på SVT2 kl 18:00 till 21:00 och efter det på SVT1

Nice! =D

Det måste ses. Aftonbladet har släppt ut en tidning om the big four, de har intervjuat the big four + Graveyard, Amaranthe, Sabaton, Opeth och Slipknot. Den var bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Upptäckte att det går en film (drama) om Serge Gainsbourgs liv på canalplus. Den var halv vägs när jag såg den, så jag tänkte nog titta på hela någon gång. Såg bara en liten snutt när Serge spelar J'taime moi non plus för sin producent för första gången. Verkade rätt bra faktiskt :D

 

Gainsbourg- Ett legendariskt liv heter den.

 

Orginalet

 

Filmen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju mannen som för tillfället pryder min avatar! :D

 

Jag är jävligt sugen på att se den, gillar hans musik som fan och han verkade vara rätt badass överhuvudtaget.

 

Jag är så jävla svag för dokumentärer/biopics om musiker; Såg både "When You're Strange" och "The Doors" nyligen, båda om Jim Morrison från The Doors. Den förstnämnda är en dokumentär och helt klart sevärd tycker jag, den senare är en spelfilm av Oliver Stone och sög rätt rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den har jag nog sett för längesedan.. minns inte vad jag tyckte. Kommer bara ihåg scenen när han räknar pengar och inser att han blivit lurad.

 

Har I'm Not There liggande också, fem skådisar gestaltar fem skepnader av Bob Dylan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...