Hoppa till innehåll

Musikchatt

Guggo

Rekommendera inlägg

Det är det väl många som gör? Det gör ju till och med jag. Även The Tallest Man On Earth, som för övrigt kan läggas till på min lista över bra snubbar med gitarr.

De flesta verkar nöja sig med ett capo på fjärde band eller eller nåt. :P

Jag har bara inte snubblat över någon som hanterar gitarren med samma musikalitet och skicklighet som de två inom genren.

Nej det förstås, inte om man tänker på deras musik i helhet. Men typ Letter To Hermione respektive Time.

Sant, speciellt Bowie brukar använda skojiga ackord i sina låtar.

Det ska jag, och tack. :) För att svara på frågan så tror jag faktiskt inte det. Texten till Spring Day skrev jag utan musik till (förutom i huvudet) i mitt skolblock förra våren, "innan jag började skriva låtar". Nu i våras hittade jag det blocket igen och tänkte typ "Jag tar lite fånigt enkla ackord och tonsätter det här till en glad låt", och så gjorde jag det. Texten är alltså skriven innan jag började lyssna på Dylan ordentligt. :P Däremot har jag försökt ta in mycket av framför allt texterna i hans låtar, och då har Blood On The Tracks varit rätt betydelsefull.

Tyckte bara introt till Spring Day var väldigt likt Tangled Up In Blue, samma ackord fast i annan tonart och typ samma strum pattern (vad fan det nu heter på svenska). I övrigt var det inte så dylanskt. :P

Angående Springsteen, video från Ullevi:

Whore, jag väntar ivrigt på dina Springsteen-intryck!

Jag börjar ikväll med Born To Run, spelar just nu Backstreets. Får lite Dylan-vibbar av den där orgeln.

Angående konserten, läste en recension i tidningen att han avslutade med Twist And Shout, log och tänkte på när du berättade hur Ullevi lossnat under marken förra gången han spelade den där. Ingen förstörelse på massiv skala den här gången... ? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag börjar ikväll med Born To Run, spelar just nu Backstreets. Får lite Dylan-vibbar av den där orgeln.

Born to run är nog min favoritskiva. Thunder Road, Tenth Avenue Freeze-out, Born to Run och Jungleland. Mycket bra där.

Angående konserten, läste en recension i tidningen att han avslutade med Twist And Shout, log och tänkte på när du berättade hur Ullevi lossnat under marken förra gången han spelade den där. Ingen förstörelse på massiv skala den här gången... ? :D

Han avslutade med en fullständigt episk Twist and Shout (blandat med La Bamba). Och han har mig veterligen spelat den varje gång han har varit på Ullevi sedan 1985 när hela arenan gick sönder. 2003 minns jag inte (även om jag var där), men garanterat 2008. Men nej, inga rivna arenor den här gången. De har väl lärt sig att de måste ha en ordentlig arena om den skall hålla för Springsteen B)

Från 2008

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Born to run är nog min favoritskiva. Thunder Road, Tenth Avenue Freeze-out, Born to Run och Jungleland. Mycket bra där.

Den var rätt nice faktiskt, lättlyssnad men inte på ett intetsägande sätt... Mina favoriter är samma som dina, Thunder Road, Born To Run och Jungleland, det var de låtar som satte sig direkt. :) Fortsätter snart med The River!

Han avslutade med en fullständigt episk Twist and Shout (blandat med La Bamba). Och han har mig veterligen spelat den varje gång han har varit på Ullevi sedan 1985 när hela arenan gick sönder. 2003 minns jag inte (även om jag var där), men garanterat 2008. Men nej, inga rivna arenor den här gången. De har väl lärt sig att de måste ha en ordentlig arena om den skall hålla för Springsteen B)

Från 2008

En konsert som inte slutar i eldstorm och kaos betyder att ni kunde gjort bättre ifrån er!

Nej men, med tanke på alla som var helt lyriska efteråt önskar man ju att man varit där och kunnat återvända hem under lyckorus som ett konverterat Bruce-fan. Jag får kasta mig över nästa chans som dyker upp istället. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Thou wilt not honor my humble request? Then I shalt patiently wait for whatever thou art wishing to put forth.

Snygg presentation, förresten. :D

Och vad är grejen med att alla börjar dölja sin ålder.. ? Både du och Guggo gör det helt plötsligt. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Thou wilt not honor my humble request? Then I shalt patiently wait for whatever thou art wishing to put forth.

Snygg presentation, förresten. :D

Och vad är grejen med att alla börjar dölja sin ålder.. ? Både du och Guggo gör det helt plötsligt. :ph34r:

Du är trendig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"I would if I could but I cannot, I know. I need all my grain to prosper and grow."

Ja, visst är den? :D Jag fann den på internet.

Duh, alla vill ju vara som den obarmhärtigt coole och oförklarligt mystiske Whore.

Redigerat av Juicelol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...