Poesi Skrivet 6 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2012 Okej, tack. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 6 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2012 (redigerat) Det var intressant att göra en sån här lista: Barndom som i innan högstadiet Det är vad jag lyssnade på innan jag valde själv kan man väl säga, och det är spännande att försöka analysera hur det påverkat min musiksmak. Redigerat 7 Augusti 2012 av Juicelol Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 6 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2012 Vad menar du med "valde själv", typ sån musik som föräldrar/syskon lyssnade på? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 6 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2012 Skivor jag fått/lånat av mamma och pappa, samt sånt vi lyssnade på under våra många bilsemestrar. Det var mycket samlingar på den tiden, framför allt Absolute Rock Classics-trilogin. Min musiksmak var mycket mer begränsad då, bland annat tack vare Spotify har den ju från sjuan och framåt blommat upp något så kolossalt att jag måste ha ett ständigt växande Spotifybibliotek med just nu 70 000 låtar för att täcka upp allt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 6 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2012 Aha, ja, Spotify är väldigt bra för att upptäcka ny musik. Även fast många hatar Rock Band och Guitar Hero så har jag Rock Band att tacka för att jag började lyssna på Radiohead. Utan dom spelen och Spotify så hade jag nog bara lyssnat på Green Day och Metallica just nu... Vilket låter väldigt hemskt. Hur orkar du ens lägga in samt känna till så många låtar? Kommer ihåg att jag gick in på en av dina spellistor någon gång och det tog fan skitlångt tid att ladda in hela listan. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 6 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2012 Ärligt talat är det "Åh, en bra artist/ett bra band! Vi tar hela registret och slänger in i biblioteket." Så jag har knappast hört alla låtar i Library. :P Men jag tycker nog att de flesta är bra. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Köpte Gish på vinyl idag, 119 kr så rätt najs pris. :) Har beställt Mellon Collie med (som pressades igen nu förra veckan om jag inte minns fel) som förhoppningsvis kommer snart. Arg att jag missade Bengans erbjudande med Siamese Dream på vinyl för ~119 kr också, nu kostar den 350kr eller något. Får plocka upp den i framtiden någon gång. Adore släpps nästa år tror jag, blir najs. För er som inte har någon aning om vad jag pratar om så säger jag bara Smashing Pumpkins. ;)Jag som inte är lika hardcore nöjer mig med att ha fyndat Siamese Dreams för 10 kr på CD. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Jag köpte en Thin Lizzy-tröja häromdan :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Jag köpte en Thin Lizzy-tröja häromdan :D(Y)Min Thin Lizzy-tröja är nog den snyggaste bandtröjan jag äger. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Jag köpte tre bandtröjor till nyligen: Sonic Youth, Einstürzende Neubauten och The Birthday Party. Så här ser en av dem ut: http://www.polyvore.com/einsturzende_neuba...hing?id=9023951 Och tröjan med Sonic Youth är från skivan Goo, världens snyggaste skivomslag. Hittar ingen likadan The Birthday Party-tröja på internet, kanske langar ett foto om jag orkar. :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Men jag kan tänka mig att det är mer tillfredsställande att ha massor med fysiska album istället för att ha en lista... Ungefär som att det är mer tillfredsställande att ha fysiska spelfodral än att ha dom i en lista på Steam. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Men jag kan tänka mig att det är mer tillfredsställande att ha massor med fysiska album istället för att ha en lista... Ungefär som att det är mer tillfredsställande att ha fysiska spelfodral än att ha dom i en lista på Steam.Vet inte varför du skriver i denna tråden när FISKGÄSS bröt ut en ny tråd, men det är fett mycket mer tillfredsställande att se skivorna stå i ens hylla, att ta ner en skiva man vill lyssna på och stoppa den i valfritt system (helst med bra ljud) och bara spela upp skivan. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg