Draghguggwhor Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Men jag kan tänka mig att det är mer tillfredsställande att ha massor med fysiska album istället för att ha en lista... Ungefär som att det är mer tillfredsställande att ha fysiska spelfodral än att ha dom i en lista på Steam.Enligt mig spelar den ingen roll hur jag har musiken, så länge jag kan lyssna på den, vill jag ha skivor bränner jag dom! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Vet inte varför du skriver i denna tråden när FISKGÄSS bröt ut en ny trådAha, såg inte den tråden. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Enligt mig spelar den ingen roll hur jag har musiken, så länge jag kan lyssna på den, vill jag ha skivor bränner jag dom!Men nu snackar vi inte om att bränna skivan, utan faktiskt punga ut pengar och KÖPA skivan. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Men nu snackar vi inte om att bränna skivan, utan faktiskt punga ut pengar och KÖPA skivan.Som sagt för mig spelar det ingen roll för mig hur jag har musiken, föredrar faktiskt att inte ha skivor. Men det finns en del grejer jag kan tänka mig betala för. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Det som hindrar mig att skaffa riktiga skivor är kostnaden. Jag laddar ner ett flertal album dagligen och att hålla samma takt med den riktiga varan skulle inte vara ekonomiskt hållbart. :D Dessutom är det sjukt smidigt, jag får hem vad jag vill, obskyra och sällsynta prylar jag skulle vara tvungen att leta omkring som en idiot för i butik, på några minuter. Så länge jag inte hittar en inkomstkälla som kan finansiera mitt musikbehov lär det fortsätta se ut så också. Bara idag har jag fixat Iggy Pop & James Williamson - Kill City, The Streets - Original Pirate Material och i skrivande stund tankar jag hem Honey's Dead av The Jesus & Mary Chain. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Det som hindrar mig att skaffa riktiga skivor är kostnaden. Jag laddar ner ett flertal album dagligen och att hålla samma takt med den riktiga varan skulle inte vara ekonomiskt hållbart. :D Dessutom är det sjukt smidigt, jag får hem vad jag vill, obskyra och sällsynta prylar jag skulle vara tvungen att leta omkring som en idiot för i butik, på några minuter. Så länge jag inte hittar en inkomstkälla som kan finansiera mitt musikbehov lär det fortsätta se ut så också. Bara idag har jag fixat Iggy Pop & James Williamson - Kill City, The Streets - Original Pirate Material och i skrivande stund tankar jag hem Honey's Dead av The Jesus & Mary Chain.Men din aptit är ju abnormt stor. Du lär spräcka din budget med råge så fort du får för dig att inhandla något när du väl har en inkomst att tala om. ^^ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Whore är tillbaka, muppat klart på landet nu? ;) Som jag nämnde för Draghon tidigare, jag köper nog musik för runt 3500 kr i månaden. Så det brukar inte vara ett problem för mig att hänga med. Har relativt bred musiksmak (lyssnar på de flesta stilarna), dock har jag ofta perioder där jag kommer in i några band, lyssnar upp mig på alla skivorna och köper en hel del. Jag är nog mer än artist person än en album/låt person så, gillar jag en skiva med en artist kollar jag upp mer, inte som vissa personer som gillar att ha en skiva med varje artist typ. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Whore är tillbakaPraise da lawd. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Whore är tillbaka, muppat klart på landet nu? ;) Som jag nämnde för Draghon tidigare, jag köper nog musik för runt 3500 kr i månaden. Så det brukar inte vara ett problem för mig att hänga med. Har relativt bred musiksmak (lyssnar på de flesta stilarna), dock har jag ofta perioder där jag kommer in i några band, lyssnar upp mig på alla skivorna och köper en hel del. Jag är nog mer än artist person än en album/låt person så, gillar jag en skiva med en artist kollar jag upp mer, inte som vissa personer som gillar att ha en skiva med varje artist typ.Jag är en artist person också, om jag bara tycker om ett album av en artist som har fler album vet jag inte om jag ens kan säga att jag lyssnar på bandet särskilt aktivt. :/ Alltid trevligt att ta sig igenom en artists library, även om det kan ta lång tid. Och din budget för endast musiken alltså. Jävla avis, så jääävla avis. :P Praise da lawd.Lugn nu, vi ska inte ge Whore ett ännu större storhetsvansinne nu. :mellow: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Whore är tillbaka, muppat klart på landet nu? ;)Tillbaka på allmän begäran. B) Praise da lawd. haru skype din jävel?! Som jag nämnde för Draghon tidigare, jag köper nog musik för runt 3500 kr i månaden. Så det brukar inte vara ett problem för mig att hänga med. Har relativt bred musiksmak (lyssnar på de flesta stilarna), dock har jag ofta perioder där jag kommer in i några band, lyssnar upp mig på alla skivorna och köper en hel del. Jag är nog mer än artist person än en album/låt person så, gillar jag en skiva med en artist kollar jag upp mer, inte som vissa personer som gillar att ha en skiva med varje artist typ.Jag är också en artistperson, men jag är inte riktigt en periodare på samma sätt... Att ta sig igenom en hel diskografi kan lätt bli ett projekt som tar år att genomföra för mig. :D Men det finns vissa artister som lockar fram en besatthet, och då plötsligt är det inte bara musiken som är intressant längre utan jag vill veta allt. Iggy Pop och David Bowie är två exempel på detta. Det är nog därför jag är så såld på filmer och biografier om musiker, ibland blir det nästan att personen bakom musiken blir mer intressant än musiken i sig, och jag kan ta reda på massor om artisten medan skivorna står och dammar. :lol: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Jovisst har jag det. Johannes föreslog för ett tag sedan att jag skulle skypea med honom, dig och Draghon, det lät trevligt sade jag men sedan blev det inte mer med det. Min skype är helt enkelt mitt förnamn och mitt efternamn i ett enda ord, så originell är jag. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 7 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2012 Mysigt, jag addar dig :rambo: Signify, vad heter du på Skype? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg