Hoppa till innehåll

Musikchatt

Guggo

Rekommendera inlägg

Jag gillar spellistor, eftersom det kan vara så att man inte gillar alla låtar på en skiva. Om jag till exempel vill lyssna på Bob Dylan, så sätter jag hellre igång den här än någon skiva som jag vet innehåller några låtar jag tycker är bra, en som är skitbra och några som är rätt mediokra. Apropå den diskussionen som förts lite här och var på sistone. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mmm, Chopin~ <3

Jag lyssnar gärna på hans kompositioner inför sängen, men jag kan inte ens lyssna på Nocturnes när jag ligger i sängen och försöker sova. Minsta lilla uppgång i fart gör att mitt hjärta börjar slå snabbare, vilket väcker mig. :/

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*spelar banjo*

Jag ska nog försöka lyssna på Regina Spektor, då. Gillar Samson som jag lärde mig till ett prov, men annars har jag knappt hört henne. Börjar med All The Rowboats!

Jag gillar att hennes berättande texter är så unika, det är inte många musiker som kan sjunga om sin uppväxt i Sovjetunionen.

Redigerat av Juicelol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samson riktigt bra. Nya skivan (What we saw from the cheap seats) är bra, men inte lika bra som Fidelity (skivan med bla. Samson) imo.

All the Rowboats har en cool video också.

Edit: Och det här inlägget var ett svar på Juicelols inlägg om Regina Spektor, men det flyttades till Radiohead-tråden :(

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Edit: Och det här inlägget var ett svar på Juicelols inlägg om Regina Spektor, men det flyttades till Radiohead-tråden :(

Förlåt Guggo, jag hade för roligt! :(

Vår käre Juicelol har dock editat sitt inlägg ovanför ditt, så allting funkar som det ska!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...