Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Pärlor är bra!

Om du någonsin får lust att kolla upp Kent så borde du börja med Du & jag döden, eller Vapen & Ammunition (Pärlor är där på). Mitt tips bara. Typ som att man börjar med Downward Spiral om man vill börja lyssna på NIN.

Skrivet

Typ som att man börjar med Downward Spiral om man vill börja lyssna på NIN.

Jag började med With Teeth. :D

Fast det gick ju inte så bra, i och för sig.

Skrivet

Jag vet inte om Downward Spiral är bäst att börja med. Jag gjorde det förvisso själv, men skulle nog säga att With Teeth och Fragile är "lättare" startingplatser, även om den senare är en dubbelskiva.

Skrivet

Jo, det kanske det är. Men om man vill ha en generell bild utav dom. Typ som att man börjar med Mellon Collie eller Siamese Dream med SP. Eller OK Computer eller The Bends med Radiohead.

Men man börjar ju med vad man vill. :P

Skrivet

Jag vettefan vilken skiva man skulle börja med när det gäller Radiohead asså.. det känns som ett svårt val, som kan skilja från person till person. Jag förstår att du nämner OK Computer och The Bends, jag tror OKC skulle vara en bra startpunkt, samtidigt ger det en liten falsk bild av hur Radiohead låter då andra halvan av katalogen är betydligt mer elektronisk och varierad. In Rainbows eller Hail to the Thief har ju båda några mer rockiga låtar, men några experimentella också. Det är svårt faktiskt.

Skrivet

Jag märkte nyss en cool sak

Höstdepressioner av Lifelover påminner lite om Järnspöken av Kent, texterna alltså.

Järnspöken:

Och jag rör mig tyst, hör inte hemma här, jag är vålnaden

Någon ligger i gräset, med frostiga kläder

Höstdepressioner:

Jag är den frusne vålnaden i trasiga, frostiga kläder

Skrivet

Jag märkte nyss en cool sak

Höstdepressioner av Lifelover påminner lite om Järnspöken av Kent, texterna alltså.

Järnspöken:

Och jag rör mig tyst, hör inte hemma här, jag är vålnaden

Någon ligger i gräset, med frostiga kläder

Höstdepressioner:

Jag är den frusne vålnaden i trasiga, frostiga kläder

Två väldigt bra låtar! :D
Skrivet

Blev faktiskt lite besviken på The Killers senaste platta. Trodde att det skulle finnas fler låtar som Runaways och som sätter sig efter första lyssningen.

Skrivet (redigerat)

Lite annat än Kent som strömmas genom högtalarna.

Bra ös!

Två underbara låtar

Redigerat av D48
  • Skapa ny...