Suicidans Skrivet 19 September 2012 Rapport Dela Skrivet 19 September 2012 Pärlor är bra! Om du någonsin får lust att kolla upp Kent så borde du börja med Du & jag döden, eller Vapen & Ammunition (Pärlor är där på). Mitt tips bara. Typ som att man börjar med Downward Spiral om man vill börja lyssna på NIN. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 19 September 2012 Rapport Dela Skrivet 19 September 2012 Typ som att man börjar med Downward Spiral om man vill börja lyssna på NIN.Jag började med With Teeth. :DFast det gick ju inte så bra, i och för sig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 19 September 2012 Rapport Dela Skrivet 19 September 2012 Jag vet inte om Downward Spiral är bäst att börja med. Jag gjorde det förvisso själv, men skulle nog säga att With Teeth och Fragile är "lättare" startingplatser, även om den senare är en dubbelskiva. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 20 September 2012 Rapport Dela Skrivet 20 September 2012 Jo, det kanske det är. Men om man vill ha en generell bild utav dom. Typ som att man börjar med Mellon Collie eller Siamese Dream med SP. Eller OK Computer eller The Bends med Radiohead. Men man börjar ju med vad man vill. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 20 September 2012 Rapport Dela Skrivet 20 September 2012 Jag vettefan vilken skiva man skulle börja med när det gäller Radiohead asså.. det känns som ett svårt val, som kan skilja från person till person. Jag förstår att du nämner OK Computer och The Bends, jag tror OKC skulle vara en bra startpunkt, samtidigt ger det en liten falsk bild av hur Radiohead låter då andra halvan av katalogen är betydligt mer elektronisk och varierad. In Rainbows eller Hail to the Thief har ju båda några mer rockiga låtar, men några experimentella också. Det är svårt faktiskt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 20 September 2012 Rapport Dela Skrivet 20 September 2012 Ja, dom var svåra att räkna ut. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 22 September 2012 Rapport Dela Skrivet 22 September 2012 Jag märkte nyss en cool sak Höstdepressioner av Lifelover påminner lite om Järnspöken av Kent, texterna alltså. Järnspöken: Och jag rör mig tyst, hör inte hemma här, jag är vålnaden Någon ligger i gräset, med frostiga kläder Höstdepressioner: Jag är den frusne vålnaden i trasiga, frostiga kläder Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 22 September 2012 Rapport Dela Skrivet 22 September 2012 Jag märkte nyss en cool sak Höstdepressioner av Lifelover påminner lite om Järnspöken av Kent, texterna alltså. Järnspöken: Och jag rör mig tyst, hör inte hemma här, jag är vålnaden Någon ligger i gräset, med frostiga kläder Höstdepressioner: Jag är den frusne vålnaden i trasiga, frostiga kläderTvå väldigt bra låtar! :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 22 September 2012 Rapport Dela Skrivet 22 September 2012 Blev faktiskt lite besviken på The Killers senaste platta. Trodde att det skulle finnas fler låtar som Runaways och som sätter sig efter första lyssningen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 24 September 2012 Rapport Dela Skrivet 24 September 2012 Lyssnar igenom Sigur Rós - ( ) på Vinyl, vilken fantastisk skiva det är.. lätt bland mina top10 favoritskivor någonsin. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 25 September 2012 Rapport Dela Skrivet 25 September 2012 (redigerat) Lite annat än Kent som strömmas genom högtalarna. Bra ös! Två underbara låtar Redigerat 25 September 2012 av D48 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 27 September 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 27 September 2012 B) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg