Hoppa till innehåll

Köp Av Laptop. Hjälp Mig


elin1101
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag ska köpa en laptop men är inte så bra på datorer, vad som är bra och vad är dåligt liksom. Kan man i butik få en bra laptop för 3000 eller är det för lite pengar?

Kan ni snälla ge exempel (länkar elr dylikt) på bra laptops i den prisklassen?

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad ska du ha den till?

3000kr kommer man inte så långt med, mer än surf.

Ska börja gymnasiet efter sommaren på en nätverk/programmerings linje så blir väl ganska mycket sånt, fast att koda program på gymnasiumnivå kräver väl knappt någonting av datorn elr?

Sedan vill ja ju göra de vanliga som tex surfa och streama filmer osv. Och spela enklare spel som tex cs:s.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska börja gymnasiet efter sommaren på en nätverk/programmerings linje så blir väl ganska mycket sånt, fast att koda program på gymnasiumnivå kräver väl knappt någonting av datorn elr?

Sedan vill ja ju göra de vanliga som tex surfa och streama filmer osv. Och spela enklare spel som tex cs:s.

Höj till 4k så kan du få en som orkar med det du säger. Fast tro inte att den kommer palla något mer än CS.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Höj till 4k så kan du få en som orkar med det du säger. Fast tro inte att den kommer palla något mer än CS.

Hm ok fast det funkar nog för mig för brukar inte spela så mkt , blir cs nån gång ibland bara :P .

Så 3000 kr är alltså uteslutet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska börja gymnasiet efter sommaren på en nätverk/programmerings linje så blir väl ganska mycket sånt, fast att koda program på gymnasiumnivå kräver väl knappt någonting av datorn elr?

Sedan vill ja ju göra de vanliga som tex surfa och streama filmer osv. Och spela enklare spel som tex cs:s.

Ska du inrikta dig mot IT i t.ex John Bauer gymnasiet så får du garanterat en dator av dem när du börjar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Skrivet (redigerat)

Ska du inrikta dig mot IT i t.ex John Bauer gymnasiet så får du garanterat en dator av dem när du börjar.

jhon bauer var ett av mina val men valde ett annat där man inte får en dator tyvärr :(

 

jag har nu bestämt mig för att öka priset till 4000 eftersom att det känns som att den 1000-lappen gr ganska stor skillnad.

kan ni snälla ge förslag på de bästa laptopsen som finns för max 4k?

Tack

 

edit2.

är det En intel core i3 och/eller i7 som gäller? jag menar är det intel core som är snabb?

finns det nån lista med alla grafikkort för att se hur bra just sitt klarar sig?

Redigerat av elin1101
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...