FreakyStyley Skrivet 11 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2011 (redigerat) Goddagens, på senaste tiden har min dator varit väldigt varm. Den ligger på ~60 grader när jag spelar något och låter som ett sågverk. Jag har ändå 2 fläktar och bra luftflöde, någon som vet vad problemet kan vara? Redigerat 11 Maj 2011 av FreakyStyley Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 11 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2011 Vad problemet är vet jag inte, men ett tips är att skaffa kylplatta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 11 Maj 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2011 Nu är det en stationär vi pratar om, så tror inte det hjälper. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 11 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2011 Åh, på så vis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 11 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2011 Vad är det som är 60*, specificera dig lite. Är det grafikkortet så är det väldigt svalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 11 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2011 Ta bort damm till en början. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 11 Maj 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2011 Vad är det som är 60*, specificera dig lite. Är det grafikkortet så är det väldigt svalt. Ta bort damm till en början.Tvekar på att det är det eftersom jag blåste rent den för runt en månad sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 11 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2011 Ditt grafikkort är på ~60 grader och din processor på ~55. Är datorn i idle eller load? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 11 Maj 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2011 Ditt grafikkort är på ~60 grader och din processor på ~55. Är datorn i idle eller load?I load, det ligger på runt 40 i idle. Men när jag spelar WoW (konstigt nog) drar allting upp i 60-65. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 11 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2011 Ok, inte några farliga temperaturer där inte. 60 C grafikkort när du spelar är en rätt bra siffra beroende på grafikkort. Processorn är inte lika bra ifall den går upp i 65-70 ofta men det är heller inte ett direkt farligt värde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 11 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2011 Ok, inte några farliga temperaturer där inte. 60 C grafikkort när du spelar är en rätt bra siffra beroende på grafikkort. Processorn är inte lika bra ifall den går upp i 65-70 ofta men det är heller inte ett direkt farligt värde.Min P4 Prolle är konstant 60C i Idle xP.... Ändå har den klarat sig igenom 5-7 År :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 11 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2011 (redigerat) Pentium 4 gjordes i 90nm tror jag, tekniken har krympt mycket sedan dess. Modernare proppar (45-32nm) tål inte lika mycket. Redigerat 11 Maj 2011 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.