Hoppa till innehåll

Dags För Ny Gitarr


Fjeddo

Rekommendera inlägg

Jävlar. Jag är inget geni vad gäller instrumentköp eftersom jag aldrig köpt något instrument, men så mycket fattar jag att en 12-strängad Fender verkligen är nåt att ha.

 

snygg är den dessutom

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

den är ful :/

EDIT: för att vara en gitarr då.

Kan hålla med om att det inte riktigt är den snyggaste. Men någon som vet om den är bra, eller kan tipsa om någon annan. Helst så billig som möjlig, men ingen kina-skit tack!

 

EDIT: denna kanske? http://4sound.se/itempg.aspx?id=987597&artno=229293

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där har du en snygg en däremot. Fender dessutom, som sagt har jag inte världens bästa koll men jag känner igen de stora märkena och de borde man kunna lita på.

Jo, tänkte också så. Har hört väldigt mycket bra om Fender.

 

Nu kan jag inte hjälpa dig då jag inte kan något om instrument.

Men vad menas med mickar?

Man kan koppla in den till förstärke/PA-system.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, man brukar kunna lita på Fender, men det absolut säkraste är att testa instrumentet innan du köper det.

 

För oavsett märke så skiljer sig alla gitarrer från varandra, även de av samma modell, eftersom trä är lite opålitligt så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jo, man brukar kunna lita på Fender, men det absolut säkraste är att testa instrumentet innan du köper det.

 

För oavsett märke så skiljer sig alla gitarrer från varandra, även de av samma modell, eftersom trä är lite opålitligt så att säga.

Jo, men tyvärr så fanns det ingen i butiken här i Luleå. Fanns bara någon kina-skit för 2000kr samt någon annan för 3000kr. Den för 3k kändes riktigt bra, förutom att jag vill ha cutaway vilket den inte hade. =/ Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, men tyvärr så fanns det ingen i butiken här i Luleå. Fanns bara någon kina-skit för 2000kr samt någon annan för 3000kr. Den för 3k kändes riktigt bra, förutom att jag vill ha cutaway vilket den inte hade. =/

Side note: Det mesta tillverkas i kina/asien. B)

 

Men det viktigaste är väl egentligen att gitarren är skön att spela och inte vilket märke den har, eller hur? (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...